BREAKING NEWS

Rumah warga emas diruntuhkan!!! Celaka punya DAP Penang!!!

PULAU PINANG: Seorang warga emas hanya mampu mengalirkan air mata apabila bahagian depan rumah pusaka milik keluarganya diroboh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) tanpa notis di Lengkok Sungai Gelugor di sini.

Kejadian pilu itu berlaku kira-kira pukul 9.30 pagi tadi, apabila Mariam Tahir, 72 tahun keluar ke pasar bagi membeli keperluan untuk masak tengahari buat anaknya yang juga seorang Orang Kurang Upaya (OKU).

Menurut Mariam, sebaik pulang dari pasar dia terkejut rumahnya dipenuhi anggota MPPP dan pihak polis untuk menjalankan tugasan meroboh.

Katanya, lebih memeranjatkan apabila MPPP bertindak merobohkan struktur hadapan rumahnya dengan alasan bahagian depan rumah itu dibina tanpa mengikut peraturan yang ditetapkan MPPP.


“Saya tahu salah kerana bina rumah tidak mengikut piawai yang ditetapkan tetapi MPPP sepatutnya memberikan saya notis berhubung pekara itu. Mereka (MPPP) kata dah beri notis tapi saya hanya terima notis terbabit dua tahun yang lalu.

“Selepas itu saya tidak terima sebarang notis lagi malah pagi ini MPPP datang dengan tangan kosong dan terus roboh bahagian depan rumah saya,” katanya dengan nada sedih kepada pemberita ketika ditemui dirumahnya.

Jelas Mariam, dia kecewa dengan sikap MPPP dan pemimpin kerajaan negeri yang tidak prihatin dengan nasibnya.

“Mana budi bicara mereka? Mengapa tidak datang dan memberitahu saya lebih awal mungkin saya boleh mencari jalan penyelesaian,” ujarnya.

“Saya dah tua, anak saya pula OKU kehidupan kami hanya bergantung dengan wang yang disalurkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Sekarang sebahagian depan rumah saya telah diroboh, saya takut bahagian belakang juga akan runtuh kerana struktur hadapan sudah tiada lagi,” katanya.

Rumah yang berusia lebih dari 100 tahun merupakan harta peninggalan keluarga Mariam yang kini menjadi tempat dia dan anaknya , Haslina Hashim berteduh.

Pengerusi JKKKP, Kampung Sungai Gelugor, Rosli Ab.Razak berkata, pihak MPPP harus memberi notis terlebih dahulu kepada tuan rumah sebelum membuat tindakan sedemikian. Beliau berasa sangat kecewa dengan tindakan MPPP.

“Saya berasa terkilan dan kecewa kerana tuan rumah tidak menerima apa-apa notis daripada MPPP. Jika kita dapat notis, kita boleh membuat persediaan awal.”

Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya BN negeri, Datuk Omar Fauzar berkata, pihaknya kesal dengan tindakan MPPP yang dikatakan bersikap pilih kasih kerana banyak lagi rumah yang membina struktur haram namun warga emas ini yang mejadi mangsa.

“Banyak lagi rumah yang bina struktur baru di bahagian hadapan rumah, mengapa hanya rumah ini saja dirobohkan?

“Saya mahu pihak MPPP perbaiki semula rumah warga emas itu hari ini juga agar mereka dapat hidup seperti sedia kala,”katanya.

8 ulasan :

  1. aiyaa...Lim Ah Beng mau bikin tokong kat depan rumah Mak Yam ke..??memang celaka le itu khalipah DAPig..!!!

    BalasPadam
  2. kepada orang melayu p.pinang kamu akan jadi seperti melayu dipulau selatan tanah air.tapi apakandaya itu merupakan pilihan kamu sendiri,pilihan yg terbaik.

    note:-
    dah lama tak dengar berita tuan punya restoran DO RE MI? BERTAMBAH MAJULAH HENDAKNYA.

    BalasPadam
  3. Seluruh umat islam wajib tolak tanpa rasa ragu kerajaan dapig kapir harbi laknatullah dn sekutu2nya..

    BalasPadam
  4. org melayu penang yg undi pakatan haramjadah PRU-12 mmg bangang bodoh dan buta perut ! sialll

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang sedihnya orang yang tak mengundi depa pun kena. Gitulah bala menimpa.

      Padam
  5. DO RE MI dah dpt duit.. Terus sokong mencanak.. LGE Tokong dh tahu kelemahan org Melayu nih.. Bg je duit.. Settle kes!!

    ZoRRo...

    BalasPadam
  6. Omar fauzar da lupe ke kes tanah blik pulau..kau rembat tanah org melayu kemudian ko bgtau ko pejuang org melayu..

    BalasPadam
  7. Ini adalah salah satu petunjuk akibat inginkan perubahan pemimpin....konon pemimpin sedia ada tak baik/bagus, sudahnya dapat yg lagi teruk... Ini yg dikatakan "yg dikejar tak dpt, yg dikendong tercicir".... Jadikan musibah ini sebagai peringatan utk dijadikan panduan memilih pemimpin diPRU akan dtg.......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online