Fesyen pelik melayu bertudung sambil pakai skirt.. WTF!!!

Posted by MPP On Ahad, 25 November 2012 4 comments

Erkkk..., anak sapalah ni agaknya yee...? Pakai tudung tu dah bagus dah beb.., tapi apa kejadahnya pulak anak dara ni pakai skirt sambil digayakan dengan tudung?

Ni ajaran mana pulak yang anak dara tu ikut? Ajaran Ostazah Ebbi ke atau ajaran Ostad Boby Lokman? Tak pun anak dara tu ikut ajaran Ostad Badrul pukul 3 pagi gamaknya kot?

Yang sebenarnya.., gua rasa anak dara melayu tu tak faham tujuan bertudung.. Mungkin bagi dia, bertudung tu hanya sebahagian dari fesyen semasa..

Padahal bertudung tu wajib bagi kaum wanita Islam untuk menutup aurat.., bukan sekadar fesyen untuk tayang corak bunga dan manik dikepala..

So disebabkan salah didikan pasal aurat dan pemakaian tudung.., gua rasa itulah sebabnya anak dara dalam gambar tu sanggup pakai tudung dan dalam masa yang sama pakai skirt..

Mungkin bagi dia pakai macam tu nampak cantik dan unik.., tapi bagi orang yang waras macam kita, hanya orang tak cerdik je sanggup pakai macam tu... Kannnn...



4 comments:

Tanpa Nama berkata...

ini pmpn jahil

Tanpa Nama berkata...

Pmpuan bodoh

ostazah takyah berkata...

kalau kata yg nie ajaran Ostazah Ebbi...atau ajaran Ostad Boby Lokman...mau pon ajaran Ostad Badrul pukul 3 pagi konfem diorang tak ngaku nye...mesti diorang cakap salah Najib dan Rosmah gak nih...

Tanpa Nama berkata...

Mungkin gadis tu BUKAN beragama Islam... terfikir ketidak? Saja di pakai skarf untuk tutup rambut dia yang warna celup tak-menjadi ! Pandang betul2 dulu.... Kalau awak pernah ke negara2 sebelah negeri China, spt Uzbekistan, alahai, ramai kaum wanita yang mengenakan skarf (tudung jenis pendek), tapi ber-skirt pulak, lepas tu makan2 mee dan segala soup di kedai makan yang jual daging xxx. Kalau mokcik2 kita dari Malaysia tengok, bukan main lagi, mereka marah2, kutuk2 tidak kurang yang sumpah2. Pada hal, lain padang lain belalang.... peace

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online