BREAKING NEWS

Anwar malu besar bila Hadi Awang TERKUCIL di Sabah...

Hari ni gua akui bahawa Hadi Awang memang pandai buat lawak beb.. Mesti dia belajar dari Ostab Bob Lokman tentang cara-cara buat lawak bangang kann..

Cerita dia macam ni.., masa ucapan penutup Konvensyen Politik Baru Sabah di Star Convention Centre semalam, Hadi berjanji sesuatu pada rakyat Sabah..

Kata Hadi, kalau Pakatan menang dan Anwar jadi Perdana Menteri selepas PRU13 nanti, Sabah akan DIKEMBALIKAN kepada orang Sabah untuk ditadbir sendiri..

Lawak tak beb? Bila masa pulak orang luar mentadbir negeri Sabah? Bukan ke selama ni anak Sabah yang jadi pengurus tadbir negeri tersebut?

Agaknya Hadi Awang tu memang buta perut pasal politik negeri lain.. Harapkan perut je besar, tapi pengetahuan am mengalahkan budak tadika..

Gua rasa, sebenarnya Hadi Awang tu yang tak patut jadi Presiden Pas.. Nak cerita pasal Sabah, tapi siapa yang mentadbir Sabah pun dia tak tahu beb.. Buat malu je kann..


7 ulasan :

  1. Kami dah lama tau dia ni tak pandai.

    BalasPadam
  2. Terllebih makan budu tarikh luput gamaknya hadi ni.
    Bodoh tak boleh di ajar.
    Sama bodoh dgn PM PR dan pencacainya.

    BalasPadam
  3. abes kalau anwar jadi perdana menteri, sape yg mmemerintah malaysia?

    haaaa...jawab 2 dlu..

    BalasPadam
  4. aku setuju ngan pndapat ulama' ni. hak sabah utk ditadbir sndiri oleh sabah...bukan masuk pioket kerajaan pusat pastu buat duit mcm duit mak bapak diowang sndiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Landskap politik di Sabah dan Sarawak berbeza dari Semenanjung. Orang yang buat statement seperti ini, bahkan seperti apa yang dikatakan Hadi Awang adalah dengkil sangat dalam pengetahuan politiknya. Dan mereka tidak sensitif kepada keselamatan ummat Melayu, Islam dan termasuk juga kaum-kaum Bumiputra lain. Pernahkah mereka terpikir atau memikir kenapa Sabah & Sarawak, yang kaya dengan minyak dan balak tidak memilih untuk merdeka dan membentuk kerajaan sendiri? Mungkin bergabung dengan Brunei yang juga kaya dengan minyak?

      Padam
  5. Aku orang sabah, dan tiada masalah pun dalam pentadbiran negeri sabah sendiri. bodoh..

    pasal hasil sabah tu.. selain hasil minyak rasanya2 kayu balak dan lain2 sumber tu kerajaan pusat hanya dapat hasil dari cukai jak kan. yang kaya tokei2 cina mcm hap seng, fordeco, kretam berhad...dan banyak lagi tokei2 cina di kk yang mengawal harga hartanah tu..

    lucu banar tau

    BalasPadam
  6. iye beliau mmg kurang cerdik. sb tu org yg ikut beliau adalah golongan yg lebih kurang cerdik. makanan org bodoh adalah org yg lebih bodoh darinya.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online