BREAKING NEWS

Anwar nak LELONG Putrajaya kalau jadi PM...


Gua terbaca pasal keinginan Anwar yang menolak untuk duduk di Putrajaya KALAU dia jadi Perdana Menteri selepas PRU13 nanti..

Ayat pertama yang timbul dalam kepala gua ialah.., perasannyaaa mamat kaki liwat tuuu!!! Macam lah dia boleh jadi PM dan Pakatan laknatullah dia tu boleh menang PRU..

Dalam mimpi bolehlah kot rasanya....

So..., gua tak nak fikir pasal mimpi basah mamat chinadoll tu yang kemaruk nak jadi PM.., yang gua kisah cuma kenyataan dia tentang Putrajaya..

Dulu arwah Fadzil Noor pun pernah kata nak lelong Putrajaya sebab kononnya Putrajaya tu membazir duit rakyat.. Tapi malangnya, beliau mati sebelum sempat nak mulakan "open tender"..

Sekarang ni pulak Anwar dengan bangga ulangi apa yang Fadzil Noor kata dulu.., walaupun secara tak langsung..

Apa yang gua nampak.., puak-puak jahanam Pakatan ni semua memang sengaja nak lingkupkan negara.. Semua dorang nak lelong dan jual..

Nampak sangat dorang tu tak reti nak mentadbir.. Jangan lupa, Anwar dulu pernah hampir-hampir nak jual negara pada IMF masa dia jadi Menteri Kewangan.. Nasib baik ada Tun Mahathir..

Kalau ikut kepala bangang Anwar masa tu.., dah lama kita semua ni merempat macam rakyat Myanmar... Silap haribulan, Kucing pun kita bedal buat gulai sebab tak cukup makan...

Mangkuk jamban punya Anwar... Huhuhu...


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menegaskan bahawa sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menjadi Kerajaan Persekutuan, dan beliau dilantik sebagai Perdana Menteri, beliau tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Seri Perdana, Putrajaya.

Berucap di hadapan pengunjung rumah terbuka sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Bukit Gantang, Taiping, Perak, beliau menegaskan perkara itu bukanlah keutamaan baginya walaupun kediaman rasmi tersebut sudah mula diduduki sejak perdana menteri keempat, Mahathir Mohamad pada 1999.

Bagaimanapun, Anwar tidak menyatakan di manakah beliau dan ahli keluarganya akan menginap selepas mengumumkan perkara tersebut yang mendapat tepukan gemuruh hadirin yang gembira dengan keputusannya.

Kompleks Seri Perdana yang yang terletak di Presint 10 pusat pentadbiran kerajaan persekutuan itu menelan kos RM24.17 juta untuk dibina berasaskan ciri-ciri Islamik dan Timur Tengah mula didiami Mahathir dan keluarganya sehingga perdana menteri Najib Altantuya mula memasukinya pada awal April 2009.

Kini ia disewa dan diselenggarakan oleh Perbadanan Putrajaya, sebuah anak syarikat milik syarikat konglomerat kerajaan, Petroliam Nasional Berhad (Petronas).

1 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online