BREAKING NEWS

Gambar Abby 'belasah' Polis didepan Kem Kamunting..


Gambar diatas adalah gambar ikon baru Pas, Abby Abadi yang sedang berucap di depan Kem Tahanan Kamunting pagi kelmarin..

Gua difahamkan, ucapan Abby berapi-api menghentam kerajaan yang kononnya zalim kepada penjenayah yang ditahan I.S.A.

Abby juga mendesak pemerintah dan pegawai yang bertugas menyiasat tahanan ISA seramai 45 orang didalam kem tersebut..

"Mana slogan mesra, cepat dan betul yang dilaungkan pihak polis...mana slogan Janji Ditepati yang dicanang pemimpin UMNO BN yang kononya ISA dimansuhkan...???

" Mengapa masih ujud kem tahanan sebegini dalam negara? Saya kecewa melakon watak polis yang digambarkan baik.., sebaliknya pihak polis bersubahat melakukan kezaliman terhadap tahanan semata-mata mendengar pihak atasan.." ujar Abby ketika diberi peluang berucap dalam perhimpunan tersebut..

Nampaknya, Abby semakin berani mengkritik kerajaan secara terbuka..

Yang gua pelik.., kenapa Abby pilih untuk membela penjenayah di kem kamunting? Abby tahu ke bahawa dorang tu semua ditahan kerana mengancam keselamatan negara?

Kesian Abby..., makin tak cerdik jadinya pulak sejak masuk Pas.. Errr..., tapi selama ni janda Norman Hakim tu cerdik ke beb? Hahahahaha...

33 ulasan :

  1. nampak sangat kempen abby kat kamunting ni tak laku...sampai berlaku depan mata pun sy tak tau.

    BalasPadam
  2. Pas berjaya mengrekrut artis artis yg berotak kosong untuk menjadi kaldai tunggangan mereka.

    BalasPadam
  3. Sarjan A Galak mesti tangkap dia!

    BalasPadam
  4. apa dah jadilah sama artis malaysia dah, dah terminum holy water pas ker? sampai jadi bengong huhu.

    BalasPadam
  5. Hadoiiiii... gara gara gila talak la ni hikhik.

    BalasPadam
  6. MUNGKIN BEKAS SUAMI GELAK JE TENGOK KEBODOHAN BEKAS ISTERI NIH...HEHEHE

    BalasPadam
  7. tak sapa pi ajak mereka tapi yang mai kat PAS adalah atas petunjuk dan hidayah dari allah dan kemahuan mereka sendiri kerana meereka yakin perjuangan pakatan betul

    BalasPadam
  8. nampak nya PAS dah jumpa anjing tambatan mereka yang baru....

    BalasPadam
  9. sekurang-kurangnya kak abby tu cerdik, tahu bezakan parti mana yang baik, parti mana yang buruk..asal korang nk kutuk2 dia??dia ade buat ape2 salah ke kat korang??check diri dulu, baru check orang lain..jangan tahu nak kutuk aje..

    BalasPadam
  10. Dia sangka itulah kalam bagi orang beriman sebab sebab tok guru yang menjadi idolany pun sama. Tak mengapalah harap2 suatu hari Allah memberi hidayah kepadanya agar dia faham apa itu iman dan apa itu hawa nafsu, apa itu ulamak dan apa itu ular dalam semak.

    BalasPadam
  11. Hei, jangan pandai herdik pihak berkuasa nanti terkencing terkangkang baru taw. Apa kapasiti hei nak gertak orang. Hei dia orang kerja gunakan undang2 dan peraturan. Bukan maki caci macam beruk2 matyei, Nanti orang tangkap sunat baru hei taw. Sunat pun kena guna undang2 dan peraturan taw.

    BalasPadam
  12. otak dah karat..itu yg pas suka..apa pasal kau tak masuk tanjung rambuatan mintak lepas kan orang kat dalam tu..lepas tu kau pulak yang masuk dalam..kan boleh cuci otak kau tu..

    BalasPadam
  13. Di belum rasa jadi mangsa....dah rasa baru tau...penjenayah tu patut di bela ke tak....setahu aku yg dlm penjara taiping tu bukan penjenayah biasa...ia melibatkan dadah..

    BalasPadam
  14. akan ramai lagi artis2 sendu dan senja yg mula melayut akan join abby... terfikir abby menari terkangkang kiat masa nyanyi "Tamparan wanita' depan kem kamunting

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama says:
    9 Julai 2012 7:23 PTG
    tak sapa pi ajak mereka tapi yang mai kat PAS adalah atas petunjuk dan hidayah dari allah dan kemahuan mereka sendiri kerana meereka yakin perjuangan pakatan betul

    ----------------------------------------

    hahaha...anon 7:23 pon dah terminum holy water PAS ke...apa yg betul nye kalau sesama Islam blh b'pecah belah disebabkan fahaman politik nye hal je..

    BalasPadam
  16. anugerah skrin tv9910 Julai 2012 10:10 PG

    Tanpa Nama says:
    9 Julai 2012 9:26 PTG
    sekurang-kurangnya kak abby tu cerdik, tahu bezakan parti mana yang baik, parti mana yang buruk..asal korang nk kutuk2 dia??dia ade buat ape2 salah ke kat korang??check diri dulu, baru check orang lain..jangan tahu nak kutuk aje..
    ------------------------------------------

    aik..anon 9:26 nie ada apa2 ke dgn ostazah abby nih...elok le cpt2 masuk mintak...abby tu kan dah lama janda...rasa2 nye memang padan le korang berdua sama2 tak cerdik....hihihihi....

    BalasPadam
  17. masuk PAS+pakatan semua dapat hidayah dari ALLAH. Habis tu orang islam yang masuk UMNO x dapat hidayah ke? kalau mcm tu senangla, masuk PAS dapat pahala. Malaysia ada undang-undang.Kontol......

    BalasPadam
  18. mana perempuan meroyan menangis depan tv satu negara tau?

    BalasPadam
  19. Lepas PRU 13, senyap le tu. lepas ni cari baju glamour balik

    BalasPadam
  20. Perjuangan PAS yang terbaik,banding dgn UMNO yang kianat ugama dan Bangsa sendiri. Sebab tu kak ebby sokong PAS, dia tahu nilai yang baik dan yang buruk...

    BalasPadam
  21. em pe dah jd ngan manusia akhir zaman ni..klu kerajaan x de x sek lah ank2 melayu kte...x bekerjalah owg2 melayu kte..ckp x serupe bikin..klu x delah undang2...agak2 negara kte ni aman x..sepatotnyer mken tua mken bijak..upenyer mken tua mken bonggok...ni lah propaganda politik...mak soh bljr tgi2 sbuk nk jd penyanyi..i minat kat kak Abby tp lpas pe yg dye wat jd meluat plak..hmm otak da same karat dgn rmbt 2 yg jd mcm 2...

    BalasPadam
  22. si janda ni meroyan...pak ostaz pak ostaz dalam PAS pun ramai yg terliur kat janda gersang ni...

    BalasPadam
  23. Tanpa Nama says:
    9 Julai 2012 7:23 PTG

    tak sapa pi ajak mereka tapi yang mai kat PAS adalah atas petunjuk dan hidayah dari allah dan kemahuan mereka sendiri kerana meereka yakin perjuangan pakatan betul

    ================================================
    hahahahaha mengutuk orang dikata mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah.

    BalasPadam
  24. Sebenarnya dia marah kt Norman tp kerajaan yg jadi mangsa...

    BalasPadam
  25. korang suma nie msti tgk rtm n tv3 jew kan????smpai jd bodo cm nie....yg nmpak pakatan nie suma nya jhat2 blaka,krjaan suma good2 jew kan????kluar la dr kongkongan korang tuh...jgn jd ktak bwah tmpurung sgt k....celik skit mta tuh tgk jgak isu2 lain k...

    BalasPadam
  26. tak heranlah abby sekarang dah pandai serang sana sini. dulu kan dia serang norman hakim di lokasi penggambaran bila laki dia ada affair dengan pompuan lain.

    BalasPadam
  27. semua org dah takut ,...KEBENARAN ISLAM SEMAKIN HARI SEMAKIN TERBUKTI..SEMAKIN HARi..SEMAKIN RAMAI MEMBENCI UMNO ANd P-BN..PARTI BABI NEGARA

    BalasPadam
  28. 11 Julai 2012 11:23 PTG
    semua org dah takut ,...KEBENARAN ISLAM SEMAKIN HARI SEMAKIN TERBUKTI..SEMAKIN HARi..SEMAKIN RAMAI MEMBENCI UMNO ANd P-BN..PARTI BABI NEGARA
    ------------------------------------------------
    Adakah islam mengajar anda utk mengutuk dan memaki hamun bangsa sendiri..Apa yg anda dapat selama nie hasil dari perjuangan org2 terdahulu..Pertahankan keamanan negara & jgn dibiarkn otak yang Allah bg utk cr keburukan org lain..Di akhirat tu pasti pembalasanNya..Bersihkan hati anda utk dpt hidayah dr ALLAH..

    BalasPadam
  29. Sepatutnya die jagalah maruah & title 'janda' die tu klu die btl2 muslimah. bukan diusung ke hulu ke hilir oleh puak2 pas. Hijrah konon..prottttt!!!

    BalasPadam
  30. Gua org pas,..tp cra ebby gua taksuka ....ske2 je je kte polis xbtul....klu polis xde..ko sush la...nk jd mcm negara india ke...?fikir dlu snlum nrucap..dhla ko tu xde plajaran....x diiktiraf...

    BalasPadam
  31. semoga abby istiqomah dlm perjuangannya... tabah kn hati diberikn pahala atas segala cacian. Amin

    BalasPadam
  32. semoga abby tabah dan istiqamah dalam perjuangan...Ini adalah ujian bg setiap manusia yg mendapat hidayah Allah..diberikn pahala atas setiap cacian..amin

    BalasPadam
  33. Alhamdulillah kerana telah mendapat hidayah, tp adalah sgt bagus klu cari ilmu utk diri sendiri dulu abby, klu kosong jangan cbok nk isi orng lain.. sgt pelik tgok dia ni.. cari la makna iman yg sebenar, jgn gopoh. Islam itu sgt mudah tp jgn amik mudah..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online