BREAKING NEWS

Pas kata mengundi lebih penting dari Rukun Islam ke 5..

Walaupun menganggap kenyataan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai pandangan peribadi, namun Pas Kelantan mempertahankan kenyataan beliau yang meminta ahli parti itu yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya menangguhkan ibadah haji bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, ini berdasarkan kaedah hukum iaitu ibadah haji boleh ditangguhkan dan tidak mempunyai tempoh masa untuk ditunaikan seperti mana solat.

Katanya, soal peluang yang sukar untuk menunaikan Rukun Islam kelima itu kerana kuota ditetapkan oleh kerajaan Arab Saudi adalah perkara kedua kerana ia perlu dilihat daripada segi kaedah hukum dahulu.

"Betul haji Rukun Islam, tetapi kalau bercakap daripada segi hukum boleh ditangguh bukan benda yang mesti dibuat, bukan macam sembahyang dia ada waktunya kena buat dalam waktu kalau tak buat tak boleh tapi haji tidak ada masalah, kalau kita tidak buat tahun ini kita buat tahun depan.

3 ulasan :

  1. Kalau tahun depan ko mamposs mcmana Encik Nik Bangang?

    BalasPadam
  2. kalau mampos diaorang akan dapat syafaat nik ajis,hadi awang,lim kit siang,lim guan eng,karpal singh dan syafaat yg paling besar untuk masuk syurga pas ialah syafaat iman yahudi(anwar ibrahim)kalau tak caya tanya badrul amin 3am...

    pejuang hamas..

    BalasPadam
  3. Mengerjakan haji adalah rukun islam. Wajib ditunaikan jika mampu. Mampu dari segi kewangan, masa dan kesihatan. Kalau masa itu digunakan untuk memperjuangkan islam itu lebih penting. Makananya disini dia masih tidak mampu dari segi masa. Sedangkan kerajaan boleh mengubah tarikh pru. Jadi salah siapa? Harap pihak kerajaan dapat menukar tarikh pru supaya ramai umat islam dapat mengerjakan haji. Pahala yang sgt besar untuk kerajaan. Semoga allah merahmati kerajaan yang berjuang untuk islam.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online