BREAKING NEWS

Zambry Kadir dapat title Ulamak... Islamkan 161 orang..

SIMPANG PULAI - Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir telah mengislamkan seramai 161 orang saudara baru di Majlis Pengislaman Beramai-ramai di Surau Kampung Orang Asli Kerawat, Simpang Pulai petang tadi.

Dr Zambry telah mengangkat pengucapan dua kalimah syahadah sebanyak tiga kali dengan diikuti kesemua 161 saudara baru dengan disaksikan Pengarah Jabatan Agama Islam Negeri, Datuk Haji Mohamed Yusof Hussain.

Terdahulu Dr Zambry dalam ucapannya di majlis itu mahukan kesemua saudara baru terbabit terus mendalami ilmu agama sebagai panduan untuk menghadapi kehidupan dan cabaran hidup yang mendatang.

Katanya, menuntut ilmu keagamaan itu amat penting kerana ia dapat menjadikan mereka seorang insan yang berilmu dan berguna kepada agama dan bangsanya.

"Agama Islam itu agama yang baik kerana ia menerangkan tentang kedamaian, kasih sayang, perpaduan dan bukan agama yang menganjurkan permusuhan,’’ katanya.

Baca Seterusnya DISINI...

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online