BREAKING NEWS

Mahasewel lancarkan kempen "Free Khalid Ismath"..

Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (Kami) mempertahan tindakan seorang rakan mereka Khalid Ismath yang didakwa membuat kecaman kepada anggota polis melalui laman Facebook.

Bagi setiausahanya Khairul Naim Rafidi, tindakan Khalid tidak lebih dari hanya satu bentuk ekspresi selepas layanan keras polis sewaktu himpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu terhadap ibunya.

"Ibunya terpaksa bermalam lima hari di hospital kerana cedera parah. Sudah tentu sebagai manusia Khalid juga punyai rasa amarah apabila berdepan dengan perkara seperti ini.

"Status yang dianggap mengecam polis itu kami kira sebagai satu bentuk ekspresi yang dilakukan bila mana dirinya berada dalam keadaan tertekan dan hiba melihat ibu kesayangan Faridah Abdul yang dizalimi ketika himpunan Bersih 3.0," katanya dalam satu kenyataan.

Beberapa hari lalu, Khalid, 22, bertindak menulis di laman sosial facebook bagi mengekspresikan rasa amarah kepada pihak yang bertanggungjawab.

Beliau menulis; "Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan."

Rentetan itu, empat orang anggota Polis dari Unit Cawangan Khas IPK Klang telah hadir ke rumah Khalid pagi tadi dan memintanya hadir ke IPK Kuala Lumpur.

Bagaimanapun beliau ditahan ketika tiba di sana bagi membantu siasatan berhubung dakwaan berkaitan status laman sosial Facebooknya itu.

"Bagi kami, ia bukanlah satu kesalahan yang besar memandangkan banyak lagi unsur menghasut dalam laman sosial yang masyarakat secara umum ketahui.

"Kenapa pula tiada dikenakan apa-apa tindakan," soal Khairul Naim.


p/s: Mahasewel tak berkhemah depan Bukit Aman pulak ke lepas ni? Bawak la Geng Occupy sekali... Hahahahahaha...

24 ulasan :

  1. Assalam Bro

    Salah mak dia yang bodoh... kenapa pergi berdemo... nasib baik kat Malaysia, kalau kat negara naju rasanya dah mampos... Satu keluarga yang bodoh dan bangang...

    BalasPadam
  2. Apa yang dia buat adalah arahan anuar yahudi...

    BalasPadam
  3. Kau nak buat apa buat la syaitannnn...kit a tengok nanti cam mana syaitannnn. Ko x de nenek ke...kan elok ko bawak nenek kat kempen BERshit...ooo kalid ismit ulam juburi

    BalasPadam
  4. tertekan?...kalau macam tu punya ujian dah tertekan dan buat yg bukan2...tak payah jadi pemimpin la bro...duduk umah, belajar rajin2 lagi baik bro.....

    BalasPadam
  5. Dia dengan mak dia tu pon sama je bodohnya. Keturunan bodoh kot.

    BalasPadam
  6. Berani buat berani tanggung ! Jangan nak slahkan orang lain ! Ini baru di dunia nanti dipadang mahsyar kau jawab depan. Allah s.w.t.

    BalasPadam
  7. mak dia dah bagi bomtot kot kat si liwat tu....

    BalasPadam
  8. sekolah x habis budak-budak ni. Kalau satu hari nanti kena ugut bunuh, barulah meraban cari polis minta bantuan,,,boleh kata ugutan bunuh bukan kesalahan besar> kasihan sungguh,,,

    BalasPadam
  9. dah tau tua yang p cari penyakit buat apa masuk dalam lubang kubur bukan malaikat tanya woiii anak beranak bodoh nak mampos wohahahahah

    BalasPadam
  10. owh..bagusnya negara ni..xleh kritik sikit pun..polis ada kuasa nak tahan sapa pun, walaupun polis yang salah..cian Khalid..

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama says:
    6 Mei 2012 12:21 PG

    owh..bagusnya negara ni..xleh kritik sikit pun..polis ada kuasa nak tahan sapa pun, walaupun polis yang salah..cian Khalid..
    ______________________________________________
    amik peliaq anak haram syiah ni hang boh dalam mulut hang...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  12. aku de tengok video komen bodoh BAPAK kepada khaldai ni...

    mmg penyakit keturunan...

    BODOH X BLE NK AJAR, PANDAI X BLE NAK IKOT

    BalasPadam
  13. baru kena sikit dah tertekan melalut butuhlah cuba kita agak ape jadi jika si bahalolni yang jadi polis masatu berbagai2 provokasi puak mereka trnyata mental rendah kimakni itu beza polis yg dah dilatih dari puak2 bodohni.

    BalasPadam
  14. Dasar keluarga bahalul...mak bapa dah bodoh, jadilah anak yg bodoh...kecik tak mau mampus..podahhh

    BalasPadam
  15. padanlah mak bapak dgn anak semua mangkuk,awat x ajak tok , nenek , moyang join sekali biaq semua makan gas pemedihj mata.Melayu paling bengong abad ini

    BalasPadam
  16. padanlah mak,bapak dgn anak semuanya bengong,awat x ajak tok,nenek,moyang join sekali supaya semua boleh makan gas.Melayu paling bengong abad ini

    BalasPadam
  17. pengumuman...pengumuman...ada sesapa yg sudi membantu utk membebaskan monyet Bersih 3.suku nie...sila hulurkan sumbangan anda ke tabung hidupan liar Parti Adat dan Sukan dgn seikhlas hati anda...semoga sumbangan ikhlas anda akan dijanjikan sorga oleh wali2 agung parti...hehehehe....

    BalasPadam
  18. cuba baca akta hasutan dan ugutan atau ancaman.
    siapa kata tak salah.mana2 negara didunia ini sama saja akta hasutan dan ugutan.kat amerika lagi teruk kalau tak percaya buat ugutan nak letup kapal terbang,sure semua pernerbangan dinegara tu batal.bodoh lah pelajar kita ni.apa tujuan akta atau undang2 dibuat?

    BalasPadam
  19. geng occupy tu semua GPA below kerr. takde kelass

    BalasPadam
  20. meh ako bagi surat nak bunuh ko... pas tu taruk peluru hidup... rasa2 ngan sapa ko jumpa buat aduan.... kat opis PKR ek... oppss... ako rasa x salah ako bg surat ugut bunuh ko... mcm ko ckp x salah tulis statement bunuh polis... kann hbt tuuu polis tuuu bukan org seagama ko kerrr.. apa kerrr banggang ko nin... blajar pandai tinggi melenggut... tapi otak benggap.. mcm sampah sarap kat dataran.. hbs2.. ako hntr kaki pukul.. pukul ko... ngan sapa ko g buat aduan????? tempat yang sama ek... ako bg contoh bodoh laaa... ic ko ilang... ko nak buat aduan kat mana....... opps kat PKR laa lupa plak ako... pas tu mcm mn ngan ko nk g buat ic baru.. sekali x leh buat sbb x der report polis.. report dari PKR x leh pakai... ooo.. lps tuu ko cakap bunuh orang pejabat pendaftaran... what a shame laaa stupid as cow.. cannot said anythg.. blajar bior jadi pandai dulu.. pas tuu nk buat statment guna akai... jgn guna botot laaa...

    BalasPadam
  21. DASAR BUDAK BODOH NAK MAMPUS...SUKA2 JE NAK BUNUH SEMUA POLIS..

    BalasPadam
  22. cgpa lo class...belajar bodo, duit ptptn dah abis di balun, taknak bayar, jadi demo laaa..

    BalasPadam
  23. media titiwangsa8 Mei 2012 3:56 PTG

    Tanpa Nama says:
    6 Mei 2012 12:21 PG

    owh..bagusnya negara ni..xleh kritik sikit pun..polis ada kuasa nak tahan sapa pun, walaupun polis yang salah..cian Khalid..

    -------------------------------------

    itulah luahan hati salah sekoq dr spesis monyet Bersih 3.suku yg teraniaya...hahahaha.....

    BalasPadam
  24. dia sendiri kata FB dia kena hack.. camne mmbr2 dia leh kata tu akibat dia tertekan.. hairan laa

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online