BREAKING NEWS

Delegasi asing pemerhati Pilihanraya yang BANGANG!!!

Macam mana lah si bangang ni boleh jadi Senator di Australia tu haa?

Memang lah kempen pilihanraya di Australia, India dan Pakistan tu panjang berbanding Malaysia sebab perbezaan saiz negara dan jumlah penduduk..

India ada lebih kurang 1.2 billion penduduk.., Pakistan pulak ada 170 juta rakyat...

Cuma Australia je yang ada 22 juta lebih penduduk tapi keluasan negara dia memang besar 5 kali ganda dari Malaysia..

So tak heranlah kempen pilihanraya ditempat-tempat tu agak panjang...

Takkan itu pun nak kena ajar..? Bodoh punya Mat Saleh!!

Mesti puak-puak bahalol Pakatan percaya bulat-bulat apa yang Mat Saleh biol tu cakap..

Biasalahh..., hanya orang bahalol je selalu kena tipu dengan orang bangang!!!

Delegasi antarabangsa untuk misi siasatan pilihan raya di Malaysia hari ini mendapati terdapat tiga isu utama kekurangan dalam sistem pengundian negara ini.

Senator Nicholas Xenophon dari Australia berkata, antara isu yang dikenalpasti mengenai tempoh berkempen yang pendek selama 10 hari.

Di Australia kempen sekurang-kurangnya selama 33 hari dan di India dan Pakistan 90 hari, yang mana lebih lama berbanding di sini," katanya pada sidang media selepas mengadakan pertemuan bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz di Parlimen, pagi tadi.

3 ulasan :

  1. Org asing nak masuk campur urusan kita apahal?

    AMBIGA MENGAKU PENGIKUTNYA BANGANG, BAHLOL DAN TOLOL!! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Walaupun kempen 10 hari tapi kat m'sia ni semua parti dah kempen setahun dulu. 10 hari tu buat syarat je. Apasal mat salleh ni sibuk nak susun kita. Ni negara kita acuan kita. What the hell, go back to your country.

    BalasPadam
  3. media titiwangsa27 April 2012 10:40 PG

    tak payah le layan mat saleh kepala masuk air nie...yg dia nak menyibuk hal malaysia nie pasal apa..??!!cinta dia dgn ambiga tak berbalas ke gamak nye...hahahaha....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online