BREAKING NEWS

Bendera Bersih berkibar di puncak Everest ????

Perghh..., biar betul beb.. Dorang kata bendera Bersih berkibar megah di puncak Everest.., tapi tak nampak gaya macam di puncak pun..

Kalau setakat bergambar di kaki gunung tu, baik tak payah..

Lagipun, apa faedahnya letak bendera Bersih tu di Everest?

Nepal kat sana pun tak faham apa maksud Bersih tu rasanya..

Bendera Bersih 3.0 berjaya dipacak di puncak Gunung Everest beberapa jam sebelum Kuala Lumpur 'dikuningkan' dalam Himpunan Duduk Bantah esok.

Momen yang dimuatnaik oleh portal Bersih hari ini memaparkan kejayaan dua pendaki mengibar bendera 'Bersih 3.0 Mendaki Bantah Puncak Everest'. Turut dibawa bersama, bendera Malaysia.

Sekumpulan penyokong itu bergerak mulai 16 April lalu dan berbuat demikian kerana tidak dapat menyertai himpunan Bersih kali ini.

Ia sebagai tanda sokongan mereka bertujuan menunjukkan kepada dunia betapa sistem pilihan raya di Malaysia tidak bersih.

2 ulasan :

  1. Entah bukit mana ada salji, dia kata mount everest. Kat tempat aku ni pun ada bukit macam tu. Orang yg experience je boleh daki everest. Ni mesti anak orang pas.

    BalasPadam
  2. Pencacai daki gunung everest. Pemimpin punggung mereka daki dua gunung Chinadoll.... CIBAI...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online