BREAKING NEWS

Petrol harga 90 sen kalau Anwar jadi PM..

Selepas menabur janji manis kepada rakyat Selangor, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan kaedah sama untuk memikat hati rakyat di negeri ini bagi meraih undi pada pilihan raya umum akan datang.

Dalam ceramahnya sempena lawatan ke Little India di sini, Anwar berkata, pembangkang akan menurunkan harga minyak sebanyak RM1 jika mereka berjaya merampas Putrajaya.

“Semasa saya menjadi Menteri Kewangan dulu, keuntungan hasil jualan minyak adalah sebanyak RM30 bilion setahun tetapi pada hari ini keuntungannya mencecah RM90 bilion setahun.

“Baru-baru ini saya ada bertemu seorang menteri di Turki dan India. Mereka bimbang kerana semakin banyak minyak yang terpaksa diimport tetapi negara kita pula sebaliknya mengeksport minyak.

“Jadi jika menang, saya akan umumkan harga minyak dikurangkan sebanyak RM1,” katanya ketika berucap di depan kira-kira 200 penyokongnya.

Bagi menarik perhatian, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu turut berjanji akan menghapuskan bayaran tol Projek Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) jika membentuk kerajaan pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Sementara itu, Anwar turut melahirkan keyakinannya bahawa pakatan pembangkang akan terus berkuasa di negeri ini walaupun mengakui Barisan Nasional (BN) telah menggandakan kempennya di sini.


p/s: Sapa percaya cakap Anwar tu, sila angkat tangan.. Hahahahaha.

7 ulasan :

  1. Nampak sgt kemaruk kuasa sampai sanggup tabur mcm2 janji tanpa mengira kesannya kpd masa depan anak2 kita. Bekalan minyak di Malaysia makin kurang, kos pengeluaran makin naik, apa akan jadi bila bekalan minyak habis? Patutnya kena bersedia dari sekarang kurangkan subsidi, bukannya terus berbelanja boros. Anwar, cuba cerita skt psl janji2 manis di Selangor yg x tertunai!! Skrg nk tambah janji baru?

    NURUL IZZAH TABUR FITNAH DI BUKIT GASING? Baca di sini!!

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. aku angkat tangan tp jari tengah kat muka anwar ... kah kah !

    BalasPadam
  3. sebelum die trunkn rege minyak, ak nk mntk die trunkn dlu seluar die. ak nk tgok same tak kulup die ngan dlam video china doll. pastu bru ak undi pakatan

    BalasPadam
  4. aku klau si penipu ni duk jual janji2 mnis die, ak akn tnye satu soalan je. datuk seri, 16 sept cmne?

    BalasPadam
  5. Turun bapak dia! Lagi naik silap2, bapak segala malapetaka kencing dpn pencacai todi memang kacang je

    BalasPadam
  6. JANJI LAMA MASIH TAK TERTUNAI, SKRG BUAT JANJI BARU LAGI??

    BalasPadam
  7. Kenapa nak bagi 90 sen...kalau betul nak tolong dan simpati dengan rakyat.. Bagi je..50 sen..boleh bare ke budget negara.. Belum jadi kerajaan kita dah berangan nak bagi..itu dan ini.. Boleh bagi ke..???

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online