BREAKING NEWS

Namewee dapat anugerah bakat terbaik!! Tahniah!!

Budak Namawee ni memang gua akui berbakat.. Tapi bukanlah bakat yang melayakkan dia dapat anugerah di Jepun tu..

Pada gua, budak cina ni hanya ada bakat 'GILA'.. Dia cari populariti dengan hina lagu kebangsaan, hina azan, kutuk syarikat awam, maki hamun Polis, dan yang terbaru, mencarut depan Loji Lynas..

Tak ke gila namanya tu beb? Kalau bukan bakat gila.., apa lagi kategori yang boleh kita senaraikan bakat cina kiasu tu?

Gua pun heran.., budak gila macam Namawee tu pun boleh dapat anugerah? Sungguh luarbiasa.

Lepas ni, gua cadangkan supaya ambik dia untuk jadi calon pilihanraya.. Manalah tahu menang.. Winnable candidate tuuu beb...

Sinar harian melaporkan.., Wee Meng Che atau lebih dikenali dengan nama Namewee dikhabarkan telah menerima anugerah, Most Promising Talent di Osaka Asian Film Festival (OAFF) 2012 di Jepun baru-baru ini.

Anak kelahiran Johor itu dipilih di atas kejayaan filem pertamanya, Nasi Lemak 2.0 yang banyak menerapkan nilai-nilai 1 Malaysia selain mengaut RM7 juta ketika ditayangkan di seluruh negara.

Karya sulungnya ini turut mendapat pujian daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dilihat begitu kreatif menyatukan semua bangsa di negara ini iaitu Melayu, Cina dan India.

Namewee terlebih dahulu dikenali di Youtube kerana mencipta beberapa video klip yang bersifat sindiran dan mengandungi kata-kata kesat yang menyinggung perasaan masyarakat di negara ini.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online