BREAKING NEWS

Mat Sabu akan lancarkan BERSIH 3.0 sebelum PRU13.

Perhimpunan BERSIH 3.0 akan dilancarkan sekiranya mendapati daftar pemilih yang dijalankan oleh Suruhan Pilihanraya (SPR) dilakukan secara tidak bersih menjelang Pilihanraya Umum (PRU) ke 13 akan datang.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, berkata pihaknya dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) sedang meneliti pelbagai aspek berkenaan himpunan itu menjelang PRU ke 13 itu nanti.

”Pihak kita dan rakan-rakan kita dari NGO sedang mmbuat penelitian, jikalau kami mendapati daftar pemilih dan lain-lain perkara masih lagi tidak diselesaikan oleh Umno-BN, kemungkinan besar kita akan berkumpul sekali lagi untuk BERSIH 3.0,” katanya dalam ucapan di Majlis Makan Malam sempena Sambutan empat tahun pentadbiran PR.

Hadir sama di majlis itu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang serta ahli exco kerajaan negeri Selangor.

Katanya, Pakatan Rakyat (PR) boleh mengambil alih pentadbiran Putrajaya sekiranya pilihanraya diadakan secara bersih dan tidak terdapat penipuan.

” Kalau pilihanraya tidak bersih belum tentu kita dapat mengambil alih sebab itu pertubuhan BERSIH berusaha daripada tahun 2007 yang lalu diikuti tahun lepas di himpunan BERSIH 2.0 yang menuntut lapan perkara antaranya ialah daftar pemilih hendaklah bersih,” katanya.

5 ulasan :

  1. kalau mat sabu masuk kandang babi dalam keadaan seperti gambar di atas, tentu dia yang akan disembelih dulu sebab isinya banyak tapi otak kecil.

    tak dak isu, jadi kena timbulkan isu.

    BalasPadam
  2. Ha ha babi nak kalau kita dapat tambat kita sembelih bagi puak2 dap ni mencekik, isi dan lemak dia byk....

    BalasPadam
  3. Babi sekor ni kalau kita dapat tambat kita sembelih bagi puak2 DAP ni mencekik banyak isi dan.lemak

    BalasPadam
  4. banyak kolestrol nie...elok gak utk puak2 DAPig yang kurang isi nie..hehehe....

    BalasPadam
  5. Mcm edit jer...x caya lh...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online