BREAKING NEWS

Model BIKINI pertama untuk Majalah Arab..


Cover edisi baru majalah Arab Lilac telah mengejutkan banyak pihak terutamanya di kawasan negara Timur Tengah.. Muka hadapan majalah tersebut telah terpampang potret model perempuan yang hanya memakai bikini.

Seperti dilaporkan oleh Daily Mail, majalah Lilac telah menampilkan model Huda Naccache, model 22 tahun berketurunan Arab/Israel.

Dengan hanya mengenakan bikini hitam dengan kemeja putih tersampir di bahu, Huda menjadi model Arab pertama yang tampil berbikini untuk cover majalah Arab.

Huda sendiri merasa bangga terpilih sebagai model tersebut. "Saya sangat bangga menjadi yang pertama untuk berbikini di majalah itu," katanya. "Saya model profesional dan seharusnya ini dianggap normal."

Meski demikian, pada awalnya dia agak risau untuk menerima tawaran tersebut. Ia sedar tentang larangan serta penerimaan masyarakat setempat.

"Tapi, setelah meminta restu orangtua, saya menjadi berani dan penuh percaya diri. Saya tidak takut menjadi gadis yang mengambil langkah pertama, dan membuka kesempatan model Arab lainnya, untuk mewakili wanita liberal dan independen Arab muda."

Pihak penerbitan Lilac yang bertidak menampilkan model bikini itu jelas mengundang kontroversi. Lilac adalah majalah pertama di Jazirah Arab yang berani menampilkan wanita berbikini di cover depan.

Majalah wanita ini ditulis dalam bahasa Arab, dengan sisipan bahasa Inggris, menjadi majalah Arab paling popular di Timur Tengah dan dibaca dengan meluas di sejumlah negara Arab.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online