BREAKING NEWS

Umur 12 tahun Adam Adli dah start tunjuk perasaan... Patutlahhh...


'Api' dalam diri Adam Adli Abdul Halim sudah berputik sejak dari usia 12 tahun lagi, apabila dia berjaya meyakinkan kira-kira 40 rakannya untuk menyertainya memboikot persekolahan selama seminggu.

Aktivis pelajar berusia 22 tahun itu mengimbas kembali bagaimana Sekolah Kebangsaan Brickfields, tempat dia menamatkan pendidikan sekolah rendah, memaksa kanak-kanak menduduki peperiksaan akhir tahun selepas menduduki Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).

"Selepas UPSR, pelajar Islam perlu menduduki peperiksaan Sekolah Agama... peperiksaan ini biasanya diadakan selepas UPSR.

"Selain itu, kita sepatutnya menduduki peperiksaan akhir. Jadi, saya bercakap dengan beberapa pelajar dan kami mengambil keputusan untuk tidak pergi ke sekolah selama seminggu," kata Adam dalam satu temubual dengan Malaysiakini.

Sambil ketawa, Adam berkata pihak guru mengadu kepada bapanya, yang ketika itu merupakan yang pertua persatuan ibu bapa dan guru sekolahnya. - Malaysiakini



p/s: Patutlahhh... Dari kecik lagi dah bermasalah rupanya budak mahasewel ni.. Tak heranlah kalau dah besar pun still menyusahkan negara..

3 ulasan :

  1. huh? rupanya memang MAHASEWEL! adam adli ni spesis penghasut pulak yer? kalau kearah kebaikan tak salah tapi kearah menjahanamkan dirinyer? mesti ramai ex-school mate dier yang menyampah dengan adam adli ni dan menyesal pernah berkawan dengan adam adli si sewel bangan ni

    BalasPadam
  2. macam cerita aku Sazali laaa budak,makayhnya tak kawal ke,

    BalasPadam
  3. konon si budak mahasewel ni nak dedahkan sifat hero dia sejak bangku sekolah rendah lagi..harap-harap dpt penganugerahan pejuang yg telah berakar umbi dari kecil lagi..haktuih!!! jd pejuang penjilat jubur aljuburi adalah...hahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online