BREAKING NEWS

Nik Aziz dan para pengampu.., nak merapu pun agak-agak laaa...


Kat bawah ni gua petik kenyataan dari MalaysiaKini.. Memang poyo gilababi punya kerja-kerja menjilat Nik Aziz tu beb.. Naik berbulu tekak gua bila baca..

Ahli parlimen Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah ketika menjemput "keramat hidup" itu untuk berucap, turut menceritakan semula saat genting ketika Nik Abdul Aziz dibawa untuk menerima rawatan di hospital sebelum ini.

Nik Abdul Aziz, 81, telah menceritakan semula pengalaman ketika jantung beliau berhenti berdegup untuk beberapa ketika, kata Wan Abdul Rahim.

"Mungkin itulah apa yang digambarkan oleh Yuri Gagarin, manusia pertama ke angkasa lepas... Beliau kemudian ditarik turun dan jantung beliau berdenyut semula.

"Saya kata Allah turunkan dan amanahkan kepada Nik Aziz untuk lakukan sesuatu yang besar kepada rakyat.

"Beliau perlu bersama untuk bawa kita ke Putrajaya," kata Wan Abdul Rahim lagi yang mengetuai laungan takbir beberapa kali. - MalaysiaKini

Apa kejadahnya Nik Aziz tu dilabelkan keramat hidup? Gua nampak dia tu cuma ulamak politik je beb.. Kalau ikut ilmu agama yang dia ada, tak jauh bezanya dengan Tok Siak di surau depan rumah gua..

Beza Nik Aziz dengan Tok Siak depan surau rumah gua ni ialah.., Nik Aziz bijak berpolitik dan gunakan ilmu agama dia untuk kepentingan politik kepartian.

Dan Tok Siak surau depan rumah gua pulak, beliau tak tahu berpolitik dan ilmu agamanya digunakan untuk berbakti kepada masyarakat sekitar kawasan perumahan..

Yang paling ketara.., Tok siak depan rumah gua tak ada pengikut taksub yang sanggup kata beliau adalah keramat hidup..

So.., kalau tanya gua siapa yang gua lebih hormatkan, gua akan kata gua lebih respek pada Tok Siak surau depan rumah gua ni dari Nik Aziz..

Walaupun beliau bukan keramat hidup, tapi beliau banyak berjasa pada gua dan masyarakat..

Tanpa beliau, sapalah yang nak buka pintu surau pada setiap kali masuk waktu dan bentangkan sejadah untuk makmum berjemaah? Besar jasanya tu beb..

Nik Aziz? Ada ke jasanya pada gua? Tak ada baiii....

Kesimpulannya.., Tok Siak surau lebih tinggi darjatnya dari Nik Aziz...

2 ulasan :

  1. Hahaha lawak hujung minggu terbaikkk. Yg aku nampak nik ajis ni sama mcm india rambut afro tu ... Apanama... Sai baba kot..... Gambar depa ni para penganut ajaran depa lekat merata tempat .... Kat cermin kereta , pintu jamban, buku utang, Helmet ...

    Ada hati nak pi putrajaya ka? Dulu kata nak lelong.... Sekarang terhegeh-hegeh pulak.

    BalasPadam
  2. NIK AZIZ UMPA TAYAR BOTAK..TAK MENCENGKAM....KATA-KATANYA KADANG KALA TERBABAS.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online