BREAKING NEWS

Melayu disuruh pegang BABI di Perak..


Hak kebebasan mengamalkan agama di tempat kerja di Malaysia ini seharusnya dikaji semula bagi mengelakkan ketidaksefahaman diantara para pekerja dan para majikan.

Gua sedih betul dengan apa yang berlaku di Kamunting Perak tu.. Nampak sangat kafir dalam negara kita ni tak peka langsung dengan sensitiviti agama Islam..

Apa yang kita boleh buat ialah.. BOIKOT je semua premis-premis kafir dalam negara ni.. Kita semua kena mulakan JIHAD Ekonomi untuk ajar kaum kafir tu menghormati hak Islam..

Biar puak-puak kafir tu semua tahu kuasa majoriti didalam sesebuah negara!!


----------------------------------------------------------------------------------

Juruwang disuruh pegang daging babi tanpa lapik
Utusan Malaysia , 18 Jan 2012


SAYA adalah salah seorang juruwang (cashier) yang bekerja di sebuah pasar raya di Kamunting, Taiping. Pada tarikh 11.01.2012, lebih kurang pukul 3 petang, pihak pengurusan telah membuat mesyuarat di antara semua juruwang.

Di dalam mesyuarat tersebut, pengurus kami menyatakan ada seorang pelanggan bukan Islam telah membuat aduan kepada pihak atasan mempertikaikan mengapa juruwang Melayu Islam memegang daging babi beralaskan plastik seolah-olah menghina makanannya.

Apa yang membuat kami semua terkejut, pengurus kami telah berkata, "Kenapa perlu berlapik? Jijik sangatkah? Geli sangatkah? Jangan terlalu ikutkan adat sangat. Yang bermasalah ini adalah juruwang Melayu.

Kalau sudah tak boleh nak pegang, lebih baik saya mengambil pekerja bukan Melayu. Selepas ini, saya tak mahu lagi kamu semua pegang barang-barang itu beralaskan plastik. Saya mahu kamu semua pegang dengan tangan sahaja.

Jika saya dapati kamu semua buat sekali lagi, saya akan tukarkan kamu semua ke bahagian lain."

Bukan niat kami hendak menghina makanan orang bukan Islam. Menurut ajaran dan hukum Islam, daging itu adalah haram disisi agama Islam bukan setakat memakanya, malah menyentuhnya pun tak boleh. Jika tersentuh biarpun bekasnya sekali pun, ia perlu disamak.

Pengurus kami dan orang atasan kami bukan Islam. Tidakkah mereka tahu orang Islam amat sensitif dengan daging babi. Bahasanya seolah-olah mempersendakan agama Islam dan berbau perkauman. Mentang-mentanglah kami ini semuanya perempuan, tidak pandai hendak memberontak, senang benar mereka hendak mempersendakannya.

Saya cuba untuk berpakat dengan rakan-rakan kerja Melayu saya untuk melaporkan perkara ini di pejabat agama atau pihak berkuasa yang lain, tetapi mereka enggan untuk berpakat kerana takut ditukarkan atau kehilangan kerja.

Inilah sifat kakitangan Melayu yang beragama Islam di sini. Hanya dengan ugutan mereka sangup menggadaikan agama demi wang.

Kita sebagai orang Islam sepatutnya mempertahankan kesucian agama kita. Tahukah mereka perkara ini tidak boleh dipandang remeh kerana membabitkan kesucian diri untuk beribadat kepada Allah SWT. Saya kecewa dengan sikap segelintir bangsa Melayu yang beragama Islam ini.

Sepatutnya pihak pengurusan pasar raya tempat saya bekerja mengadakan kaunter 'Tidak Halal' untuk scan barang-barang tidak halal dan dijaga oleh juruwang bukan Islam.

Kadangkala saya terfikir, bekas diletakkan barang tidak halal di kaunter ini, kemudiannya diletakkan pula barang-barang yang dibeli pelanggan lain beragama Islam. Bagaimana tahap kesuciannya?

Saya ingin mengadukan perkara ini kepada jabatan agama atau pihak berkuasa lain, tetapi saya tidak pandai untuk membuat sendirian.

Tolonglah sesiapa yang membaca artikel ini, bantulah kami orang Islam yang ditindas di pasar raya ini, juga pelanggan Islam yang mengunjungi pasar raya ini.

JURUWANG TERANIAYA
Taiping, Perak

3 ulasan :

  1. troli dengan bakul yang disedikan macamana pulak??
    tak dak pulak tanda atau diasingkan...??? pernah terpikir tak???

    BalasPadam
  2. Anwar Ibrahim, Adam Adli dan Khalid Ibrahim adalah boneka kepada DAP. Pemerintah Selangor ialah DAP yang tidak hormat Islam, Melayu dan Raja-Raja Melayu.

    Minta semua pengudi jangan undi parti yang bukan UMNO, undi parti UMNO sahaja. undi BN jika perlu, jangan jadikan orang kafir sebagai Pemimpin, kerana mereka tidak layak jadi pemimpin kita umat Islam di tanah Melayu Islam.

    jangan beli produk Cina dan bukan Melayu yang Lain.

    Hapuskan hak mengundi non-bumiputra kerana mereka cuma nak tanah kuasa dan tidak hormat Melayu dan Raja Raja Melayu, cuma fikir Tanah Besar Cina.

    Hang Tuah juga Cina cina lahanat ini pertikaikan, walhal itulah antara Wira Melayu.

    Hapuskan Bahasa, tulisan dan fahaman Cina di malaysia. Kita tidak Perlukan orang Cina di MALAYsia.

    Orang Cina malaysia juga tidak hormat undang undang.

    Mereka adalah bapa pelacuran, perjudian, along haram, rumah urut haram, DVD haram, pusat judi haram, perosak bahasa Melayu, tidak mahu cakap Melayu walau sudah 40 tahun tinggal di Malaysia.

    Tidak hormat Raja-raja Melayu, undang undang Negara dan undang undang Jalan raya.

    Cina tamak haloba, Kerajaan punya semua nak percuma, Cina punya semua mahal.

    Cina juga penyebab krisis ekonomi di Malaysia, mereka yang menaikkan harga barang-barang harian, harga rumah, sewa kedai, kereta, motor, alat ganti,pakaian, alat rumah dan sebagainya.

    Ambil semula tanah dan harta Melayu yang telah di ambil oleh DAP, MCA dan Gerakan. hapuskan parti lain selain UMNO dan BN.

    Adam Adli...pergi habiskan belajar atau berhenti dari UPSI...budak tak malu, CGPA pun setakat cukup makan, nak tunjuk pandai.

    Hapuskan PKR, DAP, Gerakan, MCA dari Malaysia
    Khalid Ibrahim patut di buang negara
    Anwar Ibrahim patut dibuang negara ke India kerana ramai pengundinya di India
    Adam Adli PATUT DIBERHENTIKAN@DIBUANG dari UPSI!!!

    Fared430

    BalasPadam
  3. cilaker nyer cina, yg melayu lain bodoh sngat tu wat aper....kalo semua melayu bersatu lingkup pasaraya tu tau

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online