BREAKING NEWS

Hakim Zabidin akan 'MASUK SYURGA' kerana bebaskan Anwar..


Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd. Zabidin Diah dah memutuskan bahawa Anwar tidak bersalah berdasarkan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa liwat, Mohd Saiful Bukhari.

Persoalannya sekarang, Mahkamah negara ni adil atau tak? Gua tak nak bagi jawapan sebab gua tak pernah dibicarakan dalam Mahkamah.., so mana gua tahu Mahkamah tu adil atau tak.

Tapi, pihak pembangkang sebelum ni selalu menuduh mahkamah sebagai tidak adil dan amalkan undang-undang berat sebelah serta tak akan memihak kepada Anwar.

Malah, Anwar sendiri pernah melancarkan pelbagai persepsi buruk melalui 'road show' politiknya kepada umum, kononnya sistem perundangan di negara ini tidak adil dan dikawal oleh kerajaan dan UMNO.

Jadi.., bila dia sendiri dibebaskan dari pertuduhan yang diikuti hampir diseluruh dunia.., adakah persepsi pembangkang terhadap Mahkamah dah berubah?

Adakah Mahkamah Malaysia dah diiktiraf keadilannya?

Apapun, gua cuma nampak satu je dalam peristiwa pembebasan Anwar semalam.., confirm lepas ni Hakim Zabidin akan dianugerahkan 'tiket syorga' oleh Nik Aziz sebab bebaskan Anwar.

Cuma wartawan dan media je tak boleh masuk selagi tak mohon ampun kepada Anwar..

So.., sesapa nak masuk 'syorga' kenalah cium kaki Anwar dulu yee.. Moga-moga terhapuslah 'dosa-dosa' korang terhadap Anwar tu dan baru layak masuk 'syorga'..


p/s: Gua tak hingin pun nak masuk 'syorga' PAS tu... Lagipun gua mana ada dosa dengan Anwar.., melawak kasar tu biasalah kann...

4 ulasan :

  1. istilah:
    Syorga Pas = Rummah urut,sarang pelacuran,klab malam..= syorga Dajjal.

    BalasPadam
  2. kena bomoh kotttttt.....hahahaha

    BalasPadam
  3. hakim zabidin, pd tafsiran aku bukan tak terdetik dlm hati anwar meliwat. tp kerana bukti pendakwaan tidak kukuh. bukti dna tidak 100% sahih, tidak terusik & tidak boleh dipertikaikan. itu sbb anwar perlu dilepas & dibebaskan. hakim tak mahu membuat keputusan yg salah. menghukum secara was-was. yg patut menguatkan bukti ialah pendakwaraya. hakim tukang dengar, nilai & buat keputusan je...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online