BREAKING NEWS

TERKINI !!! Harga Minyak akan turun tahun depan..., YAHOOO!!!


Anwar Ibrahim mahu rakyat terus bangun dan berani melakukan perubahan dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang tanpa memperhitungnya dirinya ke penjara atau tidak selepas keputusan kesnya.

Anwar kata, perubahan kerajaan itu sangat penting demi survival kehidupan rakyat yang lebih baik apabila Pakatan Rakyat diberi amanah berkuasa terutama bagi menangani masalah yang sedang mencengkam hidup rakyat pada masa ini.

“Kita memberi jaminan sebaik saja PR menang, dalam tempoh 24 jam harga minyak akan turunkan, kadar elektrik juga diturunkan kerana selama ini harga tinggi dua sumber tenaga ini menyebabkan melambungnya harga barang.

“Gaji minima kakitangan kerajaan dan swasta akan ditetapkan sebanyak RM1,100 dan kita lihat kerajaan yang ada tidak berani menetapkan gaji minima,” katanya.

Ketua pembangkang tu buat kenyataan tersebut kelmarin ketika berucap dalam majlis Minum & Sembang Petang Bersama Anwar Ibrahim di Shakira Cafe, Batu 1, Temerloh Pahang.

Rasanya kita dah banyak kali dengar Anwar janji macam tu. Dulu dia janji minyak dan harga barangan akan turun 24 jam selepas Pakatan menang PRU12. Tapi bila menang 5-1 negeri, kebajikan rakyat makin teruk di negeri-negeri tersebut.

Korang pernah dengar tak kerajaan negeri Penang, Selangor, Kedah atau Kelantan bagi SUBSIDI untuk minyak? Pernah tak korang tahu kerajaan Pakatan di negeri-negeri tersebut bagi SUBSIDI harga barangan kepada rakyat?

Mana ada beb... Itu buktinya, Anwar hanya tahu menipu je.

So.., kalau di 4 negeri Pakatan pun dorang tak mampu nak laksanakan janji PRU12 dulu, macam mana Anwar nak janji untuk turunkan minyak di SELURUH negara?

Sembang kosong boleh laa...


1 ulasan :

  1. Salam....

    ish..ish..ish...

    cukup cukuplah bohong tu.....

    dulu kata,,,, kalau PR perintah akan tukar segala galanya..

    TAPI

    bila dah menang....

    lagi teruk nampaknya...


    pi dok diam2 lah kat sg buloh tu...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online