BREAKING NEWS

TERKINI DARI MAHKAMAH : Karpal mahu Farah Azlina dan Saiful dipanggil semula.


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ni sedang mendengar penggulungan hujah kedua-dua pihak dalam pertuduhan kes liwat yang melibatkan Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari Azlan.

Karpal Singh sekarang ni sedang cuba sedaya upaya untuk menangguhkan lagi perbicaraan dengan memaksa mahkamah memanggil Saiful Bukhari dan Timbalan Pendakwa Raya Farah Azlina Latif untuk beri keterangan.

Untuk makluman korang, pada Julai 2010, Farah Azlina telah digugurkan dari pasukan Pendakwaan kerana dikatakan mempunyai "hubungan" dengan Saiful.

Tapi tak ada bukti yang dikemukakan untuk mengesahkan "hubungan" dorang berdua. Dan pihak Pendakwa serta Peguam Negara terpaksa mengenepikan Farah bagi memastikan ketelusan perbicaraan terhadap Anwar.

Gua tak tahulah sampai bila lagi perbicaraan ni nak berlangsung.. Yang pastinya, rakyat dah muak dengan perangai Anwar dan peguambela nya yang suka sangat tangguhkan perbicaraan.

Slogan Anwar bukan lagi lawan tetap lawan.., tapi dah tukar ke "tangguh tetap tangguhh".


Peguam Anwar Ibrahim, Karpal mahu Farah Azlina dan Saiful Bukhari dipanggil semula memberi keterangan di mahkamah bagi memastikan perbicaraan berlangsung dengan adil.

“Mahkamah ini perlu ditangguh untuk membolehkan PW1 dipanggil semula dan Farah Azlina juga dipanggil di bawah Seksyen 425 Kanun Keseksaan untuk memastikan keputusan yang adil untuk kes ini,” kata Karpal.

Menurut Karpal, mereka perlu dipanggil kerana sehingga kini kedua-duanya belum menafikan hubungan di antara mereka berdua.

“Peguam Negara hanya menjelaskan kedudukan Farah Azlina pada 11 November 2011 selepas peguam bela menamatkan hujah pada 18 Oktober 2011,” kata Karpal.

Hubungan antara Farah dan Saiful menurut Karpal, membolehkan Saiful mempunyai akses kepada kertas pendakwaan.

Justeru, Saiful mungkin mengubah keterangan beliau sepanjang perbicaraan berdasarkan kertas pendakwaan.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online