BREAKING NEWS

Sapa nak pukul Adam Adli.., kena langkah "mayat" Samsul Iskandar dulu..


Selepas insiden menurunkan bendera wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak di perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), mahasiswa Adam Adli Abdul Halim, menerima pelbagai ugutan daripada telefon, sistem pesanan ringkas (SMS), video dan sebagainya yang mengancam dirinya dan keluarga.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mat Akin berkata, berikutan perkara tersebut, bapa Adam Adli, Abdul Halim menghubunginya memohon bantuan melindungi dan memastikan anaknya, Adam Adli berada dalam keadaan selamat.

“Perkara ini sudah menjadi serius, apabila ada pihak cuba melemparkan pelbagai ugutan. Tidak hanya itu, keluarga ini menerima ugutan akan mencederakan Adam sekiranya bertemu Adam di mana-mana.

“Jadi, perkara ini sudah semakin parah apabila ada pihak tidak menghormati undang-undang. Adam sudah pun membuat laporan polis berhubung isu ini dan kini menjadi tanggungjawab AMK untuk melindunginya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, Adam membuat laporan polis di balai polis Tanjung Malim, apabila ugutan turut diterima di kawasan kampusnya.

“Ugutan sebegini berlaku di mana-mana. Jadi, sebagai bapa sudah pasti beliau risau dan takut dengan keselamatan anaknya. Tidak hanya keselamatan, malah Abdul Halim turut meminta khidmat guaman untuk membela nasib anaknya.

“Selepas laporan polis dibuat, Adam sendiri menghubungi pihak polis untuk bertanyakan status, namun jawapan diterima hampa apabila ia seperti bola pingpong ditepis ke kiri dan kanan,” katanya.

Jelasnya, pihaknya mendesak polis lebih telus dalam menjalankan tanggungjawab berdasarkan laporan dibuat.

“Kami berharap perkara ini akan mendapat kerjasama baik daripada pihak polis. Ingin saya tegas, ini bukan perkara ringan. Ugutan bunuh dan sebagainya sudah menjadi kes jenayah,” katanya.

16 ulasan :

  1. Kepala hotak ko badut...bila dah terdesak cam ni pandai pulak cari polis tapi pabila perlakuan dan tindakan yang ko lakukan ko main bedal ikut kepala sendiri jee..tak ingat dengar pun nasihat polis..tak payah ko risau negara ini ada undang2nya dan setiap kehidupan ada peraturan nya cuma jenis manusia saperti ko sahaja yang tak pernah nak menghargai dan menghormati peraturan dan undang2 yang telah ditetapkan..

    BalasPadam
  2. Sapa suruh turun bendera dsn? Kau masuk rumah orang dan buat kacau..orang marah la..pastu kau buat report polis kata org nak pukul kau..hahaha..kalau org blowjob kau pastu tak pancut..kalau nak wat report tu lantak kau la...hahaha...

    Las tu siap call lagi polis tanya apa status...apa lu ingat lu besar ka? Itu sam ketot betul2 marah ka atau marah sambil kencing dalam seluar?...hahhahaaaaaa..

    Anwar sure terpancut punya...terserlah totey bengkok...

    BalasPadam
  3. polis jgk dicari puak2 ni...dasar haramjadah!

    BalasPadam
  4. macam mana nak jadi cikgu ni!... pendek akai! black list budak sekor ni.... posting kat kemboja setahun baru budak macam ni muhasabah diri... atau hantar geng2 yang sewaktu dengannya kursus induksi di sana..... barulah depa ni syukor nikmat tuhan hidup di bumi Malaysia nin!

    BalasPadam
  5. macam mana nak jadi cikgu ni!... pendek akai! black list budak sekor ni.... posting kat kemboja setahun baru budak macam ni muhasabah diri... atau hantar geng2 yang sewaktu dengannya kursus induksi di sana..... barulah depa ni syukor nikmat tuhan hidup di bumi Malaysia nin!

    BalasPadam
  6. “Jadi, perkara ini sudah semakin parah apabila ada pihak tidak menghormati undang-undang.",kata AMK..membela Adam..bengap..hok ko org gi demo ngan turunkan bendera PM 2..berdasarkan undang2 kerr

    BalasPadam
  7. tudiaaaaa....sarang tabuan jangan di jolok....

    BalasPadam
  8. tak ada otak...andai org datang rumah kita,pastu buat kacau,,tuan rumah pasti marahkan,,,nama jer mahasiswa,,tapi tak boleh nak pk..

    BalasPadam
  9. Sebelum nak buat sesuatu tak mau fikir dulu. Bakal guru bangang macam nilah.

    Siapa suruh ikut manusia-manusia dunggu macam Sam Ketot, Bardot lebih lagi Ketua Umum yang dah karat dengan najis maksiat, fitnah dan pembohong.

    Sam Ketot hang jangan nak salahkan orang lain. Ini semua kerja buat hangpa.

    Adam tu mewakili Perwakilan Pelajar mana?

    PKR wajib bertanggung jawab kepada perkara yang mereka cetuskan.

    Menghasut pelajar2 jadi bodoh macam mereka. Lebih2 lagi anak Melayu. Bodoh punya manusia.

    BalasPadam
  10. Saya nak langkah! Siap pakej pijak perut lagi muahahaha

    BalasPadam
  11. Berani buat berani tangung la bro..hahahaha

    BalasPadam
  12. Sam Ketot mangkok hayun tu tak yah cakap pasal undang2 ya. Yg dia demo bershit tu tak langgar undang2 ke. Pooddaahhh...cakap pasal undang2 konon.Beruk ketot ni bukan setakat langkah mayat dia, mau aku mesin kasi lumat terus je sbb menyusahkan org. Kerana Bershit diaorg aku stuck dlm jam sampai 4 jam tau...nasib baik aku tak saman kau lagi ketot...
    Dont u dare to talk about RULES okay.

    BalasPadam
  13. Muka Sam Ketot sebiji macam gengster kampung filem Tamil. Tak takut beb, aku ingat kayu yg Sam pegang tu elok dijolok ke juboqnya. Belagak je dia orang ni, ingat semua org takut kat depa. Bagi penendang sebiji baru tau. Tu le diri ingat dah samseng dan terer tapi pengecut. Dapat kat aku, aku jentik teloq.

    BalasPadam
  14. ..LANCAU la sam ketot..!!

    BalasPadam
  15. Bagaimana boleh masuk U nak jadi cikgu kalau begini. Langsung tidak kemahiran berfikir dan rasa ego melebihi tindakan waras. Atau masih belum dewasa? Sebab, pada umur anda , jiwa masih panas, mudah dilondeh dan dikunyah oleh pemusnah-pemusnah hidup anda. Anda tidak mahukan masa depan? Mahu hidup bergelap, terumbang-ambing didakap mimpi yang merosakkan anda sendiri dan keluarga? Sampai bila? Kerana anda perlu hidup untuk mencari nafkah bukan digelumangkan dengan pengaruh-pengaruh biadap dan kebencian terhadap negara yang aman damai ini.
    Anda pilihlah sendiri.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online