BREAKING NEWS

Blogger Pakatan HINA Sultan Kelantan.., apa kata Nik Aziz?


ADA blogger terlampau besar kepala sangat sehingga Sultan Kelantan beri darjah kebesaran kepada Rosmah pun menjadi modal caci maki kepada Tuanku.

Rosmah punya pasal, Sultan Kelantan pulak jadi mangsa dia.. (BACA SINI)

Gua bukanlah rakyat Kelantan.., malah gua tak ada pun awek di Kelantan tu. Tapi gua tahu macam mana nak hormatkan Sultan dan Raja-raja melayu. Mungkin ajaran dalam Pakatan kot supaya tak hormatkan Sultan?

2-3 hari lepas, Tuanku Sultan Kelantan telah berkenan mengurniakan Darjah Kebesaran, Ahli Yang Pertama (Seri Paduka) bagi Darjah Kebesaran Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (Al-Muhammadi I) (SPMK) kepada isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Itu yang buatkan blogger Pakatan ni meroyan sangat. Entah apalah yang dia marah sangat kat Rosmah tu sampai dia sanggup HINA Sultan Kelantan..? Mungkin dulu cinta dia pernah ditolak oleh Rosmah kot?

Walau macam mana pun tak suka pada Rosmah, kita sepatutnya bersangka baik terhadap anugerah Sultan Kelantan tu. Mungkin dalam pemikiran Sultan Kelantan, baginda mahu melihat anugerah itu akan memberi kesedaran kepada Rosmah.. Sapa tau kann..

Apa yang gua nampak, apa salahnya kalau baginda Sultan Kelantan nak tunjukkan kebaikkan.. Bukan hak Baginda untuk tentukan Rosmah itu boleh didakwah atau tidak.

Blogger Pakatan tu kena faham, mendapat petunjuk atau tidak.., itu hak Allah SWT. Bukannya kita manusia yang tentukan..

Kalau dah rasa PAS tu hebat sangat, kenapa tak suruh saja Nik Aziz mengadap Rosmah dan bagi ceramah? Takkan sebagai "NABI" didalam PAS, Nik Aziz tak mampu berdakwah kot? Bangang punya blogger Pakatan!!!

2 ulasan :

  1. SALAM MPP ... ADIK LU DAH OKAY TAK!

    BalasPadam
  2. Wsalam bro.. Still kat Hospital.. Besok gua ingat nak turun pergi melawat.. InsyaAllah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online