BREAKING NEWS

PANAS!! Ceramah Anwar dilempar MERCUN BOLA...


Ceramah Anwar yang berlangsung di bandar Batu Pahat Johor semalam telah dikejutkan dengan dua letupan kuat mercun yang dipercayai bertujuan untuk halang Anwar dari berucap..

Satu letupan berlaku ketika Zulkifli Ahmad, Ahli Parlimen PAS Kuala Selangor sedang berucap.., manakala satu lagi meletup berdepan dengan pentas yang turut sama diduduki Chua Jui Meng..

Letupan kuat itu telah membuatkan hadirin yang dianggarkan seramai 200 orang telah lari bertempiaran.. Tiada kecederaan dilaporkan berlaku..

Yang menariknya, pihak penganjur ceramah serta ramai Unit Amal mendakwa mereka gagal menangkap siapa yang bertanggung jawab melakukan perbuatan membaling mercun tersebut..

Anwar yang berang dengan kejadian ini berkata, pihaknya berasa pelik kerana sebelum ini kehadirannya ke Johor menghadapi pelbagai halangan..

Sedangkan ujarnya kehadiran itu bertujuan memberi penerangan dan penjelasan sebaliknya bukan untuk menjatuhkan aib pemimpin UMNO-Barisan Nasional.

”Saya nak pergi Rengit (berceramah) dihalang. Adakah saya bawa peluru berpandu. Bukan nak pergi perang!” soalnya lagi. - UtaraNews

3 ulasan :

  1. kesian orang tua ni..sapa lagi yang baling kalau bukan budak amal pas sendiri..takkan ler orang boleh balig dari jauh jatuh tepat depan pentas.

    motif ada dua :

    1) pas sengaja sabotaj

    2) sengaja nak tuduh umno

    pilih ler mana satu hehehe

    BalasPadam
  2. nasib baik guna mercun aje. kalau ada yang mengamok macam kat negara arab baru padan muka.

    BalasPadam
  3. Hal macam ni memang akan berlaku dimana-mana ceramah PAS ataw PKR. Selain tuduhan yg akan dilemparkan kepada UMNO untuk mensabotaj ceramah2 mereka, hujah mereka selepas itu akan lebih kuat untuk meneruskan kempen dan ceramah dan mengaitkan UMNO sebagai dalang di sebalik kekecohan yg berlaku. Tetapi sedarlah, semua itu adalah taktik murahan Pakatan Haram dalam memancing simpati orangrami untuk terus menyokong agenda kotor mereka.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online