BREAKING NEWS

GEMPAR!!! Nizar versi UMNO muncul di Kedah..


Kalau perkara macam ni jadi pada pemimpin puak Pakatan.., memang confirm gua belasah kaw-kaw punya.. Tapi sekarang ni ia jadi pada pemimpin UMNO.., perlukah gua tutup mata saja?

Beb.., gua bukan macam blogger Pakatan yang tak berani bersuara kalau kena pada batang hidung pemimpin dorang..

Dan gua pasti takkan tuduh ia sebagai PAS punya angkara macam yang puak-puak dorang selalu buat.. Salah tetap salah broo..

Jadi.., isunya disini ialah.., apa kejadahnya pemimpin UMNO ni ikut serta dalam perarakan Tokong Buddha di Jalan Putra Alor Star Kedah?? Dah kemaruk nak cari glamour sangat ke?

Dulu kita semua marah bila Nizar hadir ke upacara pengkebumian cina sambil pegang lilin.. Sekarang ni patut tak kita marah pada Mat Bashah pula bila dia hadir dalam upacara keagamaan Buddha ni?

Nabi SAW dah bersabda yang bermaksud..

"Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk sebahagian dari Mereka". [Hadits Riwayat Abu Daud]

Takkan sebagai seorang yang diangkat jadi pemimpin macam Mat Bashah tu, tak tahu bahawa merayakan perayaan kaum kafir adalah sama saja seperti kita merestui/menyokong/meraikan perbuatan dorang tu mensyirikkan Allah.

Sedangkan dalam agama kita.., meraikan & mengucapkan tahniah atas perayaan puak kafir pun dah termasuk ke dalam perbuatan menyekutukan Allah. Inikan pulak ikut sama hantar tokong...

Takkan Mat Bashah tak tau..., upacara keagamaan yang dilakukan oleh puak-puak kafir tu adalah bagi tujuan meraikan agama dorang dan bertitik tolak kepada persoalan aqidah yang bertentangan dengan Islam.

So..., sekali lagi gua nak tanya kepada semua puak-puak UMNO Kedah..., apa kejadahnya pemimpin korang tu ikut hantar Tokong Buddha tu? Nak tunjuk 1Malaysia?? Kepala hotak dialahhh !!!!

4 ulasan :

  1. DIA NI SAMA LEVEL DGN NIZAR. NAK CARI GLAMOUR LEBIH..

    BalasPadam
  2. Assalam Bro

    Calon tak bole menang...

    BalasPadam
  3. bro, itulah realiti kita.. tak ada yang baik disisi Allah melainkan yang benar-benar bertaqwa. Takwa tu macam mana ?.. cari maksud takwa dalam kitab.

    BalasPadam
  4. jgn terlau cepat menghukum....

    http://dukeofumno.blogspot.com/2011/10/panasss-tok-bashah-tak-seteruk-nizar.html

    -kunyit idop-

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online