BREAKING NEWS

TERBARU! Pok Nik mati pucuk angkara DAP..


Sementara Pakatan Rakyat malam tadi memutuskan pihaknya memerlukan konsensus dalam isu hukum hudud, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meneruskan usahanya meyakinkan bukan Islam dengan memberi jaminan undang-undang itu akan dilaksanakan dengan “telus” dan hanya membabitkan Kelantan buat masa sekarang.

Dalam mesej terbaru disiarkan menerusi laman sosial Facebook awal pagi ini, Nik Aziz berkata, beliau mahu memahami kebimbangan bukan Islam dengan jelas dan menyediakan sebanyak maklumat yang boleh demi menjelaskan kerisauan mereka.

“Saudara-saudari bukan Islam, boleh saya tahu bahagian mana hukum hudud yang menakutkan anda?” kata beliau dalam mesej yang disampaikan kira-kira lima jam selepas kepimpinan Pakatan Rakyat mengumumkan pendirian mereka di Kuala Lumpur.

“Saya berharap anda tidak takut dengan hudud hanya disebabkan salah faham, salah persepsi atau disebabkan anda tidak tahu atau tidak pasti,” kata beliau lagi.

Mursyidul Am PAS ini menulis lagi, “saya memberi jaminan bahawa pelaksanaan hudud adalah telus kepada bukan Islam dan hanya terlebih dahulu dilaksanakan di Kelantan.”

Oleh itu tambah beliau, “sila berikan maklum balas.”

“Dan, saya mahu memahami kebimbangan anda dengan jelas dan menyediakan sebanyak jawapan yang boleh untuk mengatasi kebimbangan anda,” kata beliau lagi.

Mesej seumpama itu merupakan yang keempat dalam tempoh seminggu ini.

Dalam mesej semalam, Nik Aziz memberi “jaminan” undang-undang hudud jika dilaksanakan tidak akan dikuatkuasakan ke atas bukan Islam.

Katanya, undang-undang itu yang diusahakan sejak 17 tahun lalu untuk dilaksanakan di Kelantan hanya meliputi masyarakat Islam. - MI


p/s: Pok Nik mana berani dengan DAP... Hari tu bukan main cabar DAP suruh keluar Pakatan kalau tak setuju PAS buat Hudud.., sekarang ni... Pok Nik terpaksa MERAYU bebb...

Hahahahaha... Karpal telah berjaya membuatkan Pok Nik mati pucuk terlebih dulu dari Anwar....

6 ulasan :

  1. Tok Guru tahap bangkai dulu klu tak boleh laksana hudud ckp Dr M tak bagi skang ni kroni parti sendiri tak bagi To Guru Pluralisma Anwar dan Tok Guru Lim sendiri yang tak bagi...Takot hudud macam takot jumpa hantu...kg ni hantu dua ekor kroni sendiri dalam Pakatan pun lagi takot.... kah kah bongok penakut tahap cipan kah kah wooiit kah kah kah muda2 tak nak mampos dah tua menyusahkan orang kah kah wooitt...

    BalasPadam
  2. Slogan terbaru PAS:

    DAP didewakan, Islam dilongkangkan!

    BalasPadam
  3. Apa pun hal kaum Melayu juga akan rugi sepanjang masa!
    Jika BN terus memerintah, satu per satu hak2 istimewa orang Melayu akan digadaikan oleh UMNO kpd kaum Cina.
    Jika PR pula dapat berkuasa di Putrajaya nasib kaum Melayu akan jadi lagi teruk. PR memang akan meminda Perlembagaan utk memansuhkan Institusi Raja-Raja Melayu dan mengujudkan The Republic of Malaysia. Anwar atau Hadi jika di letakkan jadi PM akan jadi macam MB Nizar sentiasa tunduk dan mengikut saja arahan dari Cina Komunis Chauvanis dan Rasis DAP.
    Seluruh negara akan tergadai kpd kaum Cina spt yg telah berlaku di Singapore.
    Spt yg telah berlaku di Singapore, orang2 Cina dari luar negara akan dibawa masuk beramai2, diberi kerakyatan Malaysia, dan diletakkan tinggal di kawasan2 majoriti Melayu utk mencairkan kuasa politik kaum Melayu yg tak sedar diuntung. Kaum Melayu di Malaysia akan jadilah spt kaum Melayu di Singapore yg akan mengemis di negara sendiri.
    Di masa itu, barulah kaum Melayu sedar bahawa nasi sudah menjadi bubur. Menangis air mata darah sekali pun, tidak akan dapat kembali apa yg sudah hilang.
    Kaum Melayu yg memang rata2nya bodoh tidak mahu belajar dari sejarah dan nasib kaum Melayu di Singapore. Kaum Melayu memangnya sudah terkenal dgn sikap mengambil jalan mudah dan pintas utk dapat sedikit kekayaan dan kuasa jangka pendek. Nasib dan masa depan anak-cucu boleh pergi jahanam.
    Jika ini berlaku, anak-cucu kita akan kencing di atas kubor2 kita semua bukan akan mendoakan kesejahteraan kita di akhirat nanti. Bodohnya kaum Melayu di generasi ini.
    Padan muka kita semua!
    Nauzubillah!

    BalasPadam
  4. pork nick...
    apa bezanya mu dgn golongan munafik....kafirin karpal...kafirin guan eng dan bapaknya...yg aku nampak...serban dan jubah mu saja yg menunjukkan mu berbeza...lain2 hal...sama saja...

    BalasPadam
  5. andaikan yang meeting semalam tu puak2 BN, for sure habis kena carut oleh puak2 pakatan terutamanya pas.

    kononnya bn tolak hudud, jadi skrg pakatan apa bezanya?
    yg berbeza cuma alasan je..kah kah kah

    BalasPadam
  6. pok NIK ni DAH LAMA bacol dan DAYUS....DENGAN SESAMA MELAYU DIALAH HERO...DIALAH SEMPURNA TIADA CACAT CELANYA....TETAPI DENGAN CINA POK NIK SEUMPAMA PONDAN....BELAKANG KARPAL DIA LAKSANA HULUBALANG TAPI BILA BERDEPAN KARPAL DIA SEUMPAMA TIKUS YANG AMAT MENIKUS....KETAKUTAN KEPADA KARPAL MELEBEHI KETAKUTANNYA KEPADA TUHAN....DEMI HARTA DAN KUASA POK NIK SANGGUP LAKUKAN APA SAJA HATTA BATU PELIRNYA DITARIK OLEH KARPAL SINGH DIA TAK KATA APA CUMA TERSENGIH SAHAJA.....ITULAH POK NIK PEMIMPIN AGUNG PAS YANG TIADA JATI DIRI DAN PRINSIP...DAN DIALAH BAPA PERPECAHAN SEJATI YANG AKAN DIKENANG OLEH BANGSA SAMPAI BILA-BILA.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online