BREAKING NEWS

Tangkap Mahathir pasal nafi jasa pejuang negara - Mahfuz Omar.


Sayang jugak si Mahfuz ni pada Mat Sabu yee.. Tapi apa kejadahnya dia suruh Najib ambik tindakan pada Mahathir pulak? Mat Sabu yang sokong komunis.., bukannya Mahathir..

So memang patutlah Mat Sabu kena dakwa sebab beribu-ribu laporan Polis dah dibuat oleh rakyat terhadap dia..

Gua cadangkan, apa kata Mahfuz dan geng-geng PAS buat report Polis terhadap Mahathir pulak.. Barulah Polis boleh ambik tindakan... Amacam? Ada berani ke Mahfuz?


Pakatan Rakyat menyifatkan langkah pihak berkuasa mahu mengenakan tuduhan ke atas Timbalan Presiden PAS sebagai tindakan bercanggah dengan pembaharuan politik diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Khamis lalu.

Sehubungan itu mereka menggesa pentadbiran Najib menggugurkan tindakan perundangan yang akan dibawa ke atas Mat Sabu.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata apa yang diperkatakan oleh Mohamad mengenai isu komunis sebagai pejuang kemerdekaan cuma satu pandangan sebagai pemimpin politik.

“Jika pentadbiran Najib merasakan ini satu kesalahan, maka saya fikir kerajaan kena mengambil tindakan ke atas beberapa pihak lain yang turut memberi pandangan, yang dikatakan mengguris perasaan banyak pihak.

“Ini termasuklah Ahli Majlis Profesor Negara Prof Dr Zainal Kling dan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengatakan negara ini tidak dijajah, ia menafikan peranan pejuang-pejuang negara,” kata beliau merujuk kepada pandangan dibuat mereka sama ada negara ini tidak dijajah atau sebaliknya.

“Jika pandangan Mohamad Sabu dikatakan mengguris hati ramai orang, saya juga merasakan pandangan Prof Zainal dan Dr Mahathir juga telah mengguris ramai orang... apakah tindakan juga diambil ke atas mereka,” kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

3 ulasan :

  1. pandangan setandat kedao kopi tepi jalan oleh mahfuz..
    sebenaqnya dialah yang paling banyak menghina pejuang yang berjuang

    BalasPadam
  2. Otak beliau sudah penuh dengan sampah...!!!

    BalasPadam
  3. mcm biasa kalau otak taraf selipar ni jgn dilayan...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online