BREAKING NEWS

PANAS!!! Adun DAP KOMTAR tak bayar pinjaman ALONG..


Ibupejabat DAP Pulau Pinang di Jalan Talipon dan pusat perkhidmatan ADUN Komtar, Ng Wei Aik di Lorong Seratus Tahun, hari ini disimbah dengan cat oren dan merah.

Pintu masuk, pagar dan lantai kedua-dua premis tersebut disimbah
dengan cat oren, manakala papan tanda disimbah cat merah.

Sebuah kereta yang diletakkan di hadapan pusat perkhidmatan Ng juga turut disimbah cat.


Menurut saksi, sekumpulan enam orang yang menunggang tiga motosikal, datang ke pusat perkhidmatan Ng sekitar jam 1.20 pagi dan membaling lima beg plastik kecil berisi cat oren, dan satu beg berisi cat merah.

Ng menganggap serangan ke atas ibupejabat DAP berlaku sekitar masa yang sama.

Ini adalah kali kedua pusat perkhidmatan Ng telah disimbah cat. Peristiwa pertama berlaku pada 30 Jun. Pembantunya telah membuat laporan polis selepas itu.

3 ulasan :

  1. Teori aku tentang insiden ni.

    1. Ada puak tak puashati kat kerajaan negeri sebab buat lantikan terus untuk projek stesyen pemindahan sampah daripada pulau pinang ke seberang perai. Projek bernilai RM122 juta ini diberikan terus kepada Eurasia Ekspress Sdn Bhd dgn tempoh konsesi 12 tahun. Tiada tender terbuka dilaksanakan.

    2. Ada puak tak puashati pasal "Request For Proposal" yang diiklankan bulan lepas dan tutup pada 1/8/2011. Mereka percaya "tender" juga tidak telus selepas rombongan KM dan Exco ke Shanghai pada bulan mac lepas turut pi kaotim deal dgn sykt china. RFP itu cuma wayang cina yang dirancang rapi utk memihak kpd pihak tertentu. Kaedah pemilihan juga dijangka tidak telus bagi projek berkonsesi 20 tahun ni.

    3. Ada juga ura-ura, pihak kerajaan negeri sedang merancang mengambilalih kontrak pembersihan seluruh negeri utk dianugerahkan kepada GLC negeri yang berpakat dgn sykt berhad tempatan. Semuanya dikaotim siap demi menjaga poket para pemimpin.


    Sah ... C.A.T. bermaksud Corruption, Abusive, Troublesome.

    BalasPadam
  2. adoi adoi..

    takkan pinjam ah long gak..

    mesti ah long ni Melayu hehe.. Cina sama cina mana gaduhhh maa~ haha

    BalasPadam
  3. padan muka! pasnih baling cat kat umah dia plak!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online