BREAKING NEWS

Kes Saman Rogol: Samsul Iskandar kata Mahkamah TAK TELUS..


Blogger Azimudin Ahmat yang juga ahli jawatankuasa Angkatan Muda PKR Pulau Pinang, telah diarahkan membayar ganti rugi RM300,000 kepada Menteri Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan bersabit dakwaan merogol, hari ini memfailkan rayuan di Mahkamah Rayuan.

Amizudin menerusi laman sharpshooter.blogspot.com, pada 28 Disember 2010 menerbitkan artikel berserta gambar, yang mendakwa Datuk Seri Dr. Rais Yatim merogol pembantu rumahnya yang merupakan warganegara Indonesia.

Selain ganti rugi bernilai RM300,000, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur juga memerintahkan Amizudin membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Mengulas perkembangan kes itu, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mat Akin berkata pihaknya akan memastikan kes ini mendapat pembelaan sewajarnya.

Menurutnya, perbicaraan kes ini tidak mendapat penghakiman yang tuntas ekoran kegagalan membawa saksi- saksi utama ke kandang saksi.

"Kita percaya bahawa alasan-alasan yang ada pasti nanti akan memberikan rakyat Malaysia satu pandangan tentang pendapat kes ini.

Antara faktor utama ialah apabila saksi-saksi utama itu tidak dapat hadir dalam mahkamah dan ketika perbicaraan telah menolak permohonan untuk mendapatkan saksi-saksi utama dalam kes ini.

"Dari segi perspektif yang difahami oleh rakyat bahawa sebenarnya dalam perbicaraan kes ini hanyalah keterangan Azimuddin Ahmat sahaja yang diambil dan tidak berjaya dikesan ialah mereka yang disyaki menjadi mangsa dalam kes ini," katanya.

Shamsul berkata akan menggunakan saluran yang tepat untuk membantu Azimudin, biarpun sistem perundangan negara kini terikat pada tekanan politik kotor pemerintah.

"Pada saya, saya rasa ini juga perbicaraan politik, jadi ini menyebabkan politik dan pemimpin politik, jadi kita lihat kebenaran itu dikekang dengan saluran undang-undang.

"Kita juga bersedia untuk berhadapan dengan apa jua keadaan untuk menggunakan semua saluran undang-undang yang ada agar tidak ada pertikaian dari segi aspek-aspek menggunakan mahkamah dalam kes ini," katanya.



p/s: Puak-puak ni memang macam gampang.. Kalau dorang menang atau sesuatu perkara tu memihak pada dorang.., tak dengar langsung bunyinya.. Tapi kalau kalah.., meroyan serupa macam anjing gila..

Mahkamah tak adil lah.., SPR tipu lahh.., Polis jahat lahh.. Ada saja alasan yang dorang buat untuk tutup kebangangan dorang..

Macam ni pun still ada yang nak sokong.. Memang buta perut sungguh sapa yang sokong tu kann..

4 ulasan :

  1. masa menfitnah datuk seri rais, tak pulak terlintas di kepala lutut blogger dgn puak2 pr, keadilan, ketelusan & kebenaran yg mrk ketepikan semasa buat tuduhan2 palsu tu?

    mana 'mangsa' yg mrk katakan kena rogol tu? mana yg di kata 'adik/abang mangsa' yg bercakap dgn migraine ka apa care ka tu? penipuan2 demi kelangsungan pr semata!! mrk sendiri gagal mendatangkan saksi, semua berdasarkan hearsay, tp masih degil nak fitnah orang, mrk gagal kemukakan bukti, pengakuan sumpah mangsa ka, muhabalah dlm masjid ka, video ka, dah kata mahkamah tak telus? kepala lutut ko orang!!

    sedangkan nwar sendiri, saksi ada, mangsa ada, bukti video dia naik turun kondo ada, masih lagi nak bertangguh2. sumpah kemuruk telor tu baru tau!!!

    BalasPadam
  2. Pada Sham tu memanglah mahkamah tak telus... Sebab dia tak berapa nampak... kan ka dia tu pendek.. ketot.. macam mana nak tengok///......

    BalasPadam
  3. setuju sangat dgn coretan (p/s) tu. kalau boleh setiap apa diatas dunia ini kena memihak kepada mereka. Kalau suatu hari, takdir tidak memihak kepada mereka, adakah tuhan nak disalahkan? nampaknya begitulah. jangan dilayan silahabau tuh.

    BalasPadam
  4. lagi bukti betapa baghalnya puak2 pembangkang!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online