BREAKING NEWS

Jika benci mendengar Al Qur'an dibacakan, jangan berumah ditepian masjid!


Gua amat tertarik banget dengan artikel yang ditulis oleh Mamu Zainol Abideen pasal isu larangan bacaan Quran sebelum azan subuh..

Sapa yang tak kenal Mamu ni.. Dia adalah seorang blogger tersohor yang dah bertahun-tahun berblogging since 2005...

Jom kita baca apa yang Mamu Zainol nak sampaikan kepada pihak-pihak yang tak sedar diri dipergunakan oleh puak kafir di Penang... Cili kasi taruh Mamu...!




Jika benci mendengar Al Qur'an dibacakan ; jangan berumah ditepian masjid!

Inilah sepatutnya saranan pihak pemerintah Kerajaan 'Negara Islam' Malaysia kepada mana mana pihak yang tidak senang dengan amalan pihak pentadbiran masjid masjid dan surau surau diseluruh negara kita ini!!!

Jika mahu di ikutkan hati, mahu saja Tok Mamu menyumpah laknat akan kecenderungan sesetengah pihak 'berkuasa' agama Islam untuk 'lebih kuah dari sudu' sejak kebelakangan ini, sanggup memberi muka kepada desakan desakan kuffar yang semakin lama semakin naik tocang di Mamluk al Malaisie ini!

Namun, dek kerana menghormati Ramadhan, makanya hasrat hati Tok Mamu terpaksa dikemam dan ditahan tahan!

Kenapakah begitu beriya sangat puak puak ini untuk menyekat dan menghadkan syiar Islam dikalangan masyarakat kita di Malaysia ini?

Kalau yang dok sakit hati mendengar ayat ayat suci Al Qur'anul Karim tu kaffir harbi harami laknatullah tu Tok Mamu tak kisah sangat tapi yang dok merenyam macam nak mampos tu pihak Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang?

Ni syeikh! Yang dok kalut nak sekat orang mengaji menenangkan jiwa jiwa yang dok raplah jingga kat Penang tu, pasai apa?

Hangpa nak jaga hati kapiaq kah atau hangpa saja nak tunjuk hangpa ni baguih sangat, prihatin tahap gaban lah konon?

'Couple couple' beragama Islam, berbangsa Melayu dan yang lain lain kat Penang tu saban malam dok tenggelam dalam kancah maksiat memanjang kat tepi tepi pantai Padang Kota, Gurney Drive, Waterfall, Tanjong Tokong, Tanjong Bungah, Batu Feringghi, Telok Bahang dsbnya hangpa tak kacau!

Hangpa boleh dok biaq 'belangkas' kat persisiran Pantai Seagate, takdak pulak tok syeikh ahlul agama rajin nak pi tangkap dan cegah no???

Pasai apa?

Dah tak dak kerja lain dah kot kat Penang tu sampai dok pi suloh kat masjid masjid dan surau , nak menyusahkan pihak pentadbiran rumah rumah Allah tu dengan sekat depa dok mengaji, memberikan peringatan pada anak anak kariah supaya bangun, mai solat berjamaah kat masjid dan surau depa!

Awatlah hangpa ni kamjat betoi???

Bila meninggai karang, nak orang angkat tangan bersyukor kah?

Akai pi mana syeikh?


Baca seterusnya di blog MAHAGURU58

1 ulasan :

  1. Kafir bela anjing, salak sana-sini tak pula orang Islam bantah gila-gila!

    Kalau Quran tidak boleh baca, anjing pun jangan menyalak!!!

    Beitu juga Lim Guan Eng...

    Jangan menyalak dan melalak !!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online