BREAKING NEWS

HOT!! Pelakon tambahan baru tampil DEMI Tian Chua..


Seorang pemuda tampil menyangkal video polis disiarkan sebuah televisyen yang menggambarkan Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, membuat provokasi terhadap polis ketika perhimpunan Bersih 9 Julai lalu.

Anggota Unit Amal yang hanya mahu dikenali sebagai Lan, 30, mendakwa berada betul-betul di belakang Tian Chua bersama kira-kira 2,000 orang di KL Sentral ketika itu dan beliau sebenarnya sedang menyelamatkan diri daripada ditembak polis.

“Saya bertanggungjawab dengan kenyataan ini dan sanggup dipanggil jadi saksi jika diperlukan,” katanya ketika menemui Harakahdaily di sini.

Lan berkata, sebagai anggota Amal dari Pahang beliau ditugaskan untuk mengawal pemimpin di KL Sentral yang sedang membuat sidang media di Hotel Hilton untuk berarak ke Stadium merdeka.

Tambahnya, mereka menunggu pimpinan turun dari di Hotel Hilton, kira-kira pukul dua petang dan dianggap tempat yang paling strategik dan penting kerana menghimpunkan paling ramai pemimpin.

“Antara pimpinan yang ada di situ ialah Tuan Guru Haji Hadi Awang, Datuk Seri Anwar, Datuk Seri Wan Azizah, Tian Chua, Khalid Samad, Dr Zul. Ambiga, Pak Samad dan AJK Bersih. Kami menanti pimpinan di KL Sentral dan saya lihat selepas itu entah dari mana datangnya, kurang lebih 2,000 orang anak muda mengelilingi pimpinan yang turun tadi.

“Lepas itu kami berarak masa itu tengah hujan renyai-renyai berhampiran terowong di situ. Sebenarnya kami ingin bergerak ke hadapan, tetapi FRU sudah menutup dan membuat provokasi dengan menembak gas pemedih mata kiri, kanan, depan dan belakang.

“Saya sendiri mendengar suara kuat seorang pegawai polis yang mengarahkan menembak gas pemedih mata tepat ke arah peserta, bukan seperti biasanya ditembak ke atas. Jelas tembakan itu untuk paling kurang mencederakan peserta jika tidak membunuh,” ceritanya.

Tambah Lan, oleh kerana kawasan tertutup dan polis menembak gas memedihkan mata jadi mereka terpaksa bertempiaran lari untuk menyelamatkan diri.

Katanya, polis pula gunakan taktik merempuh peserta perhimpunan dan membantai dengan belantan supaya rebah lalu memberkas mereka. Namun ada yang berjaya meloloskan diri, ada yang melarikan diri ke kawasan pembinaan dan patah balik ke dalam kompleks KL Sentral.

“Dengan mata yang kabur kerana dilepaskan bom asap oleh polis, saya lihat seperti kiamat kecil. Depan mata saya lihat, Pak Samad terbaring, Khalid Samad berdarah kepala. Masa itu juga saya lihat pembantu Anwar, Fayaad tercedera.

“Saya bersama Pemuda Amal untuk menyelamatkan diri daripada polis yang mengejar untuk memberkas kami, terpaksa masuk semula ke dalam kompleks untuk menyorok. Jadi tidak langsung provokasi kami kepada polis, yang ada ialah untuk menyelamatkan diri termasuk Tian Chua,” ujarnya.

10 ulasan :

  1. dah jelas lg bertouchlight1 Ogos 2011 pada 8:24 PTG

    dah jelas polis x tembak pun ..cinak tu kira satu dua tiga....baru polis tembak ..PROVOKASI LA TU...

    BODOH SAPA NK CAYA UNIT BOHONG TU

    BalasPadam
  2. YG AKU BENGANG SGT TU.. LEADER DEPAN BABI...
    ORG MELAYU DOK JILAT BABI TU BUAT APA.. BODOH PUNYA UNIT BABI...!!!

    SETAKAT CAKAP HANG,,,, BUKTI VIDEO TARAK BUAT APA,, BODOH!!!!

    AKU LUPA YG HADI KATA VIDEO TU BESI...HAHA...

    HIDUP SEORANG PENCACAI MCM TU LA YE...

    BalasPadam
  3. tian chua bilang 1,2,3..
    lembu2 melayu pun serbu ke depan. kena peluru asap..bersepai lari...molo!!

    video tian chua dok bilang conduct geng2 lembu menyerang sah2 ada di youtube...tu pun nak pemuhong lagi??? boleh blah la...

    BalasPadam
  4. Bohong takpe nanti leh dapat tiket masuk syurga.....

    BalasPadam
  5. Pendemo di Malaysia ditertawakan TKD (Tenaga Kerja Demonstrasi) di Indonesia

    Pendemo di Malaysia bukan sahaja bacul, penakut, pengecut, malah penipu walaupun dibayar RM200 dan makan free disediakan oleh PDRM

    Upah TKD Indonesia cuma IDR40000 bersamaan RM14 beserta satu nasi bungkus

    1, 2, 3, rempuh ,,, rupa rupanya lari bertempiaran ke belakang , kah kah kah

    BalasPadam
  6. patut guna peluru hidup saja utk ajar puak kunyit niiii...hidup ambagaaaa...takbirrr....puak pr bodo pianggg....berjuta yang berdemo..kononnya...cuma anu.arr. saja yg masuk wadd hospital pantaii...nangis huuhuuu pengikut nya sedihlah kononnn....porahhhhh

    BalasPadam
  7. Sori 2 say lah..tp gua nengok mamat pakai cap tu muka macam pecah rumah, langsung xder nur..bodoh punya org, dh ada video pun, lg nak tipu rakyat..opps lupa pulak, si hadi hamPAS tu (x alayak panggil haji pun) bagitau video tu xde mata, xde telinga..ha..patutla pun..dua2 sama2 bebal..aku akan pastikan parti hamPAS perosak kesucian Agama ISLAM kalah teruk dlm PRU 13..Hidup UMNO, Allahuakbar...!!

    -Rakyat biasa..

    BalasPadam
  8. aduhai....kenapala mereka ni yer..kebenaran dah benar2 kita dapat lihat lagi nak pusing2 ker?hummm kesian melayu sekrang ni...semua hanya kerana kuasa....nak berkuasa..

    BalasPadam
  9. woi lan bodoh!! jadi apa cerita pulak kira 1, 2, 3 ? saja nak belajar mengira ke?

    tak takut dosa jadi saksi palsu ke? neraka beb!!!

    BalasPadam
  10. tak phm le...lakunan dlm cite p.ramlee tu...sori..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online