BREAKING NEWS

GEMPAR!!! Nik Aziz dedahkan JHEIPP tunduk pada aduan KAFIR..


Dah SAH !!! Memang terbukti bahawa larangan bacaan Quran sebelum subuh di Penang BUKAN dibuat oleh JHEIP atas sebab syarak.. Tapi dorang buat larangan sebab aduan dari kafir laknatullah DAP.

Nik Aziz sendiri mengaku perkara ni beb.. Dan Nik Aziz jelaskan sebab tu lah dia tak larang bacaan Quran sebelum subuh di Kelantan.. Sebab tak ada aduan!!!

So nak kata apa lagi..? Dah jelas bahawa puak-puak ni sedang merancang usaha untuk hapuskan imej-imej Islam di Malaysia.. Tu pun Nik Aziz tak nampak jugak.. Buta perut sungguh dia tu..

Nik Aziz berkata, cara Umno mempersembahkan Islam pada hari ini adalah salah sehingga menggerunkan masyarakat bukan Islam sedangkan Islam itu indah dan rahmat kepada seluruh manusia.

Ia termasuklah isu bacaan al-Quran di pembesar suara sebelum solat Subuh yang bukanlah sesuatu yang diajar oleh Islam.

Menurutnya, jika ia terbukti menganggu dan ada aduan, maka sewajarnya Jawatankuasa Fatwa Negeri mengeluarkan pandangan.

Berbeza di Kelantan dengan kebanyakan masyarakatnya muslim, perkara tersebut mungkin tidak timbul sebagai satu masalah, tetapi di Pulau Pinang mungkin keadaannya berbeza.

Jika terbukti tidak mengganggu, tidaklah menjadi halangan dan ia terpulang kepada keadaan setempat dan situasi semasa masyarakat. - HaraMkah

Gua heran betullah... Kenapa Pok Nik dan semua cerdik pandai yang menyokong Pakatan tu rujuk pada hadis saja tetapi membelakangkan peringatan Allah dalam Al Quran?

Allah swt sendiri dah mengingatkan kita pasal usaha kafir ni untuk menghina dan membelakangkan ayat suci Al Quran..

Allah telah berfirman didalam Surah As Fushilat yang bermaksud...

26. Dan orang-orang yang kafir berkata: “Janganlah kamu mendengar dengan sungguh-sungguh akan Al Qur’an ini dan buatlah hiruk-pikuk terhadapnya, supaya kamu dapat mengalahkan (mereka).

27. Maka sesungguhnya Kami akan merasakan azab yang keras kepada orang-orang kafir dan Kami akan memberi balasan kepada mereka dengan seburuk-buruk pembalasan bagi apa yang telah mereka kerjakan.

28. Demikianlah balasan (terhadap) musuh-musuh Allah, (yaitu) neraka; mereka mendapat tempat tinggal yang kekal di dalamnya sebagai pembalasan atas keingkaran mereka terhadap ayat-ayat Kami.

Kalau Pok Nik dah sangap sangat nakkan undi puak-puak kafir tu di PRU nanti, janganlah sampai agama pun dia nak jual..

Mungkin ni lah yang dimaksudkan dengan golongan orang yang menjual agama di akhir zaman...

1 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online