BREAKING NEWS

Anwar kaitkan Tun Mahathir pulakk...


Lepas puas mengutuk Najib yang kononnya buat konspirasi terhadap dirinya, Anwar tuduh pulak Tun Mahathir yang jadi dalang disebalik kes liwat 2..

Tak habis-habis nampaknya mamat ni meroyan untuk bohong pada rakyat. Dulu masa kes dia liwat Sukma dan Azizan, semua institusi kerajaan dia tuduh bersekongkol dengan Mahathir..

Sekarang ni, dia pakai skrip yang sama untuk kenakan Najib pulak.. Kononnya Najib dah hired semua agensi dan badan berkanun untuk mengahalang perbicaraan yang adil terhadap dirinya..

"Najib Razak sedang melakukan perkara yang sama seperti mentor beliau Tun Mahathir, di mana segala apa yang dikuasainya melalui media, polis, peguam negara dan sistem kehakiman akan digunakan untuk menggulingkan perjalanan keadilan dan mengeluarkan saya dari arena politik,” dakwa Anwar

Kalau korang ingat, masa tahun 98.., Anwar didapati bersalah diatas tuduhan salahguna kuasa. Dia terlepas dari kes liwat pada masa tu hanya sebab teknikal walaupun hakim bersetuju dia meliwat..

Dan kalau tak kerana Pak Dollah dan menantu.., Anwar terpaksa duduk dalam penjara selama 15 tahun..

Tapi disebabkan ada rumors mengatakan yang Wan Azizah merayu pada Pak Dollah supaya bebaskan Anwar, pasal tu lah dia keluar awal..

Apa yang patut korang tengok disini ialah.., Anwar tuduh semua pihak berkonspirasi jatuhkan dia padahal dia tu dah jatuh lama dahhh..

Dan kalau mengikut rekod, Anwar memang didapati bersalah dan dipenjara pasal SALAHGUNA KUASA.. Maknanya.., dia yang suka manipulasi pihak lain untuk kepentingan dia..

So.., apa kejadahnya dia nak tuduh orang lain jahat sedangkan dia sendiri yang berperangai setan? Gua yakin.., hanya manusia kurang upaya untuk berfikir saja yang akan percaya pada Anwar..

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online