BREAKING NEWS

Sinar Harian FITNAH Mat Sabu???




Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menafikan laporan Sinar Harian hari ini bahawa beliau dan pemimpin PAS sedia ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Menurutnya yang kesal dengan kenyataan itu berkata, beliau hanya berkata polis ada kuasa menahan siapa sahaja tetapi adalah pelik jika polis menahan orang yang memperjuangkan membebaskan cengkaman ke atas demokrasi.

Sebaliknya, akhbar itu pada muka hadapannya bagi edisi Kelantan melaporkan Mohamad sedia ditahan.

Laporan itu memetik Mohamad sebagai mendakwa jika ditahan di bawah ISA sekalipun, pemimpin PAS tetap akan meneruskan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Mohamad didakwa mengeluarkan kenyataan itu selepas Majlis Ramah Mesra Bersama Timbalan Presiden PAS dan Kutipan Derma Unit Peti Undi Langgar di Jalan Kubur Maras, semalam.

"Saya kesal dengan laporan Sinar Harian hari ini.

"Saya kata, dahulu ISA diguna ke atas pengganas tetapi kini diguna ke atas mereka yg mahu memperjuangkan demokrasi," katanya kepada Harakahdaily.

Sementara itu, beliau sekali mengulangi pendirian bahawa PAS tetap akan bersama dalam himpunan Bersih 2.0 dan meyokong tuntutan bersih ke arah pilihanraya adil dan telus.

“PAS akan sokong Bersih, setakat ini kita akan teruskannya, PAS tetap sertainya, kerana Bersih 2.0 hanya untuk menuntut keadilan dalam pilihan raya dan bukannya untuk menggugat kestabilan negara," katanya.



p/s: Sapa yang menipu sebenarnya ni? Sinar Harian ke atau Mat sabu? Gua cenderung mengatakan Timbalan Presiden PAS tu yang kuat mengecong nya.. Biasalah.. sapa yang tak kenal dengan penipuan Mat Sabu kann... Hahahaha...

3 ulasan :

  1. mat syabu menafikan beliau sedia ditahan?

    wakakakaka nampak sangat penakut orang tua kutuk ni.

    BalasPadam
  2. haih! kalu dah bermati-matian nak sertai bersih, bersedialah nak kena tangkap!! tu pun nak belit lagi, mat sapuuu?

    bukankah demokrasi lambang keamanan? mengapa mesti dicacatkan dgn demo haram yg siapapun tak boleh jamin keselamtan sesiapapun?
    ambiga yg tak anti Islam, tak solat & tak hormat pemerintah nak dijadikan imam? bertobatla...jgn sampai anak cucu kencingkan kubur kita nnt bila keadaan aman dah tak dapat nak dinikmati...

    bukannya kita tak pernah tengok puak2 gilababi berdemonstrasi dulu! habis segala kemudahan awam dijahanamkan, ganggu peniaga2 nak cari rezeki, kacau orang ramai nak berurusan di bandaraya & menyusahkan semua pihak yg tak terlibat! semuanya semata2 nak selamatkan belalai si anu...

    melayu kena cerdik...jgn biar keling betina tu jd imam!!

    BalasPadam
  3. Biasalah mat sabu. Dia ni nak kawan dgn dia setakat di kedai kopi saja, sebab dia ni tak boleh harap bini kawan pun dia sapu. Hati2lah dengan mat sabu ni serupa juga dgn aljuburi PAS dan PKR sama saja pemimpinnya.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online