BREAKING NEWS

Rayuan Anwar gugurkan Hakim DITOLAK lagi..



Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi gagal dalam rayuannya untuk melucutkan hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah sebagai hakim dalam kes fitnah liwat yang dihadapinya.

Keputusan tiga anggota panel yang diketuai hakim Datuk Hasan Lah sebulat suara membuat keputusan itu ketika mereka membenarkan bantahan awal pihak pendakwa.

Dua hakim yang bersidang bersama adalah Hakim Abdul Malik Ishak dan Ahmad Maarop.

Peguam bela Anwar, Karpal Singh memohon penangguhan prosiding sehingga perkara itu dibicarakan di Mahkamah Persekutuan.

Pada 6 Jun lalu, Peguam Karpal Singh mengemukakan rayuan untuk menukar hakim bagi memastikan Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat perbicaraan yang adil.

Permohonan itu dibuat di Mahkamah Rayuan selepas Zabidin menolak permohonan Anwar untuk menggugurkan beliau daripada mendengar kes tersebut

Karpal berpendapat Zabidin melakukan pra-penghakiman dan menjatuhkan hukuman sebelum mengarahkan Anwar untuk membela diri.

Ia adalah kali ketiga peguam Anwar bertindak untuk menggugurkan Zabidin.

Permohonan pertama dibuat Februari tahun lalu apabila Zabidin tidak memberikan amaran kepada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia atas dakwaan menghina mahkamah.

Satu lagi difailkan pada November lalu berikutan amaran hakim itu yang cuba mengugut Karpal Singh dengan tindakan menghina mahkamah. Kedua-dua permohonan itu bagaimanapun ditolak. - KeldaianDaily

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online