BREAKING NEWS

Penyokong PAS meroyan bila Program Ustaz Zamri dihentikan siaran..


Sebenarnya bagi gua, tak ada benda yang nak diherankan bila rancangan Adik dan Al quran kelolaan Ustaz Zamri dihentikan siarannya di TV9..

Gua ada dengar jugak puak-puak jumud PAS kata ini bukti bahawa media semasa dikawal oleh pihak kerajaan. Sebab tu lah Ustaz Zamri "direhatkan" dari berkerja di Prime Works..

Please laa..., berani buat berani lah tanggung akibatnya.. Jangan hanya tau buat, lepas tu salahkan pihak lain bila dikenakan tindakan.

Kalau betul lah Media Prima tu dikawal oleh kerajaan sekalipun.., so what? Dalam kontrak ada tulis syarat-syarat supaya jaga nama baik syarikat..

Dan kalau dah join perhimpunan haram menentang kerajaan.., confirm lah dikenakan tindakan. Bukan kata kerajaan saja yang amalkan polisi macam tu, parti pembangkang pun sama..

Ingat tak lagi pasal kes Ustaz Nasharuddin Md Isa masa dia sokong kerajaan perpaduan dengan UMNO.. Nik Aziz siap maki dan halau dia keluar PAS.. Akhirnya, dia tewas jawatan Timbalan Presiden di tangan Mat Sabun..

Ni semua bukti bahawa kita kena ingat pepatah tok nenek moyang kita.. "Dimana langit dijunjung.., disitulah bumi dipijak.."

Kalau dah kerja dengan kerajaan.., jangan lah pulak maki hamun kerajaan dan burukkan imej kerajaan.. Kalau tak suka boleh berhenti saja.. Banyak lagi rakyat yang nak kerja dengan kerajaan tu..

Dan kalau dah tau benci sangat dengan apa saja polisi kerajaan dan nak sangat ikut rentak pembangkang macam Anwar serta Ambiga.., jangan salahkan orang lain kalau kena buang kerja..

Belajarlah berterima kasih dan belajarlah mengenang budi.. Anjing pun tau macam mana nak balas jasa Tuan yang jaga makan minum nya.., inikan pulak manusia..

12 ulasan :

  1. bravo!!!! bagus... padan dengan muka lu..!!!

    BalasPadam
  2. puak pas ni mana tahu bersyukur bro..dorang ni semuanya dah rosak akal fikiran.

    BalasPadam
  3. sendiri mau ingatla, berani buat berani tanggungla

    BalasPadam
  4. ramai yg keje kerajaan pro pembangkang. kurang ajor.

    BalasPadam
  5. Pesanan untuk uztaz zamri, buat lah lagi, padan muka..........

    BalasPadam
  6. Ustaz macam nilainya hanya RM 1...sama nilainya dengan nilai Anuar Ibrahim yang menjadi punahsihat kerajaan negeri Selangor...nilai orang yang sesat...

    BalasPadam
  7. macam derhaka kat bapak kita...takdelah nama atas wasiat!!!

    sendiri rugi looo...

    BalasPadam
  8. Ustaz sesat macam ni patut diberi pengajaran ...pi la kerja dengan tv PAS atau TV selangor la....Malaysia negara demokrasi terpimpin ....bukan negara demokrasi sesuka hati yang badigol2pembangkang dan Dr Asri nak....

    BalasPadam
  9. Akhlaq, Akhlaq, Akhlaq....

    CARIlah Ustaz lain, berlambak-lambak sekarang ni yang boleh menjadi contoh yang baik pada anak anak bukan setakat kenal ALif Ba Ta dan Tajwid.

    Dan YG PENTING, Ustaz yang faham bahawa PAS itu parti Politik bukan Islam.

    BalasPadam
  10. puak2 pas ni memang betul2 takde yg cerdik pandai ke?

    takkan tak tahu langsung ada kotrak perjanjian dgn syarikat? sama gak dgn biasiswa ke, pinjaman ke, mesti ada kontrak perjanjian dgn pemberi pinjaman/biasiswa.

    kalau dah langgar syarat kontrak, terimalah akibatnya.

    ini semua common sense la. takkan itu pun tak tahu?

    BalasPadam
  11. Komen yg lojik .... Saya setuju. Majikan has the right.

    BalasPadam
  12. Bila mengata orang jangan sampai mengutuk dan menjatuhkan air muka orang. Setiap org tuh ada hak sebagai manusia. Orang Islam itu bersaudara ibarat cubit paha kanan terasa paha kiri. Parti2 tu kisah dunia jangan sampai mengheret kita mengenepikan soal mempertahan dan menjaga sesama Muslim. Berdosa besar (bukan dosa kecik tau) memutuskan silaturrahim.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online