BREAKING NEWS

PANAS!!! Nabi pun SOKONG Ambiga????


PAS menyifatkan pihak yang membantah PAS menyokong perhimpunan Bersih 2.0 dengan alasan ia dipimpin oleh bukan Islam iaitu Datuk S Ambiga sebagai buta sejarah Islam.

"Nabi Muhamad saw menyertai perjanjian Al Fudul di Mekah untuk membantu mereka yang dizalimi ketika Nabi belum menyebarkan Islam. Dan Baginda berkata dalam satu hadisnya, sekiranya ia berlaku lagi (semasa sudah menyebarkan Islam), aku akan menyertainya.

"Jadi berdasarkan sejarah ini, orang yang kata pada PAS itu tidak tahu sejarah Islam sebenarnya," kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam wawancara khasnya dengan Harakahdaily dan Harakah.

Beliau mengulas kenyataan ramai pemimpin BN khasnya di kalangan blogger Umno yang mempertikaikan PAS yang menyokong perjuangan Bersih 2.0 yang dipimpin oleh Datuk S Ambiga.

Mereka membuat pelbagai dakwaan buruk terhadap Ambiga dan mengecam PAS yang menyokong dan menyertai perhimpunan Bersih 2.0 9 Julai lepas.

Turut menyertai perhimpunan itu dan ditangkap polis adalah Abdul Hadi sendiri yang terpaksa naik 'black maria' polis dan dibawa ke balai polis Jinjang bersama mangsa tangkapan yang lain.

Menurut Abdul Hadi, semasa Nabi belum menyebarkan Islam, bapa saudara beliau telah mengajaknya bertemu dengan para pemimpin Arab ketika itu di rumah Abdullah Al Judaan di kota Mekah.

Ia turut disertai sama oleh Abu Jahal dan Abu Lahab iaitu dua pembesar Quraisy ketika itu yang banyak menentang perjuangan Islam yang dibawa baginda.

Perjanjian yang dinamakan Al Fudul itu adalah bertujuan untuk mengikat janji bagi mempertahankan mereka yang dizalimi.

Selepas sudah menyebarkan Islam, Baginda menceritakan peristiwa ini kepada para Sahabat Baginda dan berkata, jika perjanjian sebegitu berlaku lagi, Baginda akan menyertainya.

"Saya yakin, Datuk Ambiga adalah profesional yang adil. Begitu juga Tan Sri Samad Said. Takkan mereka sama dengan Abu Jahal dan Abu Lahab. Jadi apa salahnya kita bersama-sama memperjuangkan kebaikan yang ingin dibawa oleh Bersih 2.0 pimpinan mereka," beritahu Abdul Hadi dalam wawancara itu.




P/S: Inilah satu perangai bangsat puak-puak PAS yang dikepalai oleh Hadi Awang dan Nik Aziz.. Untuk halalkan apa yang dorang buat, semuanya dikaitkan dengan apa yang Nabi buat...

Padahal apa yang puak-puak celaka PAS ni buat sekarang adalah perbuatan yang keji dan melampau dari ajaran Islam.

Sekarang ni, Hadi Awang cuba hina Rasulullah dengan menyamakan perjanjian Al Fudul dengan sokongan PAS terhadap Ambiga. Bagi gua, ini satu PENGHINAAN yang amat melampau beb..

Gua yakin..., kalau zaman Nabi dulu, kafir macam Ambiga tu dah lama kena pancung sebab menggalakkan umat Islam keluar dari agama. Tapi kafir macam tu lah yang PAS jilat sekarang..

So.., apa kejadahnya Hadi Awang nak samakan Sirah Nabi dengan sokongan PAS terhadap kafir laknatullah Ambiga? Memang celaka puak-puak PAS tu semua sebab selalu putar belitkan agama..

Inilah dajjal-dajjal kecil yang cuba menyelewengkan aqidah umat Islam di Malaysia!!!

2 ulasan :

  1. di Malaysia dewasa ni nampaknya telah terlalu ramai umat Islam termasuk mereka2 yg penuh ilmu keagamaan didada, tanpa mereka sendiri sedari, yg telah kecundang dgn tipu-helah dan hasutan yg penuh diplomasi (atas nama kebenaran dan keadilan) dari bala tentera 'Azzazil' yg berterusan cuba memperdayakan manusia agar akhirnya bersama2 mereka menuju neraka dialam akhirat nanti.

    sifat2 mereka yg terpengaruh dgn bala tentera iblis ini dapat kita saksikan sendiri melalui tindak-tanduk mereka yg suka membawa kpd kerosakan kemudharatan dan kemusnahan, kebencian permusuhan dan persengketaan, memecah-belahkan ummah dan memutuskan sillaturrahim, menabur fitnah sehingga ramai org terpedaya dan mempercayainya, meletakkan diri ketahap para nabi dan rasul, berlagak sombong, bangga diri, takbur, riak, iri hati dan hasad dengki, dan sbgnya.

    bisikan dan godaan bala tentera ghaib ini memang terlalu sukar utk kita hindarkan dari mempengaruhi akal dan perasaan, apatah lagi bila ianya diiringi dgn janji2 manis utk mencapai kehidupan yg 'sempurna' didunia fana ini; hanya mereka2 yg sentiasa ingat dan berpegang teguh kpd 'tali Allah' saja yg cepat ingat dan insaf dan kembali redha dgn ketentuan Tuhan dan mempercayai bahawa setiap yg berlaku itu adalah qada' dan qadar sbg satu ujian keimanan dari Yang Maha Esa.

    jadi marilah kita sama2 berdoa kehadrat Ilahi semoga bala bencana yg begitu terancang ini tidak berlaku, semoga Malaysia negara kita yg aman ini sentiasa didalam pemeliharaan Allah bukan hanya utk generasi kita dan anak2 cucu kita tetapi sehingga sampai kiamatnya seluruh alam semesta ini. Amin.

    BalasPadam
  2. kalau mengikut perjanjian Al Fudul:

    Nabi = Anwar Ibrahim atau Hj Hadi ?
    Bapa Saudara Nabi = Hj Hadi atau Anwar Ibrahim ?

    Pemimpin2 Arab = Ambiga, Mat Sabu dan lain2 ?

    mengapalah TUAN GURU Hj Hadi Awang ni jadi macam ni ye agaknye ....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online