BREAKING NEWS

500 ribu hadir ke ceramah Anwar di Seberang Jaya...


500 ribu??? Biar betul ni beb? Mana Anwar nak cari orang seramai 500 ribu untuk datang dengar ceramah dia?

Perhimpunan haram BERSIH di KL tu bolehlah kumpul 6 ribu 500 ribu kalau ikut kalkulator MalaysiaKini, KeldaianDaily dan HaraMkah sebab penunjuk perasaan tu datang dari seluruh negara..

Tapi ini bukan BERSIH 2.0.., ini cuma ceramah Anwar je bai.., mana boleh tarik crowd macam tu punya ramai...? Memang pelik bin ajaib nih..


Setelah gua congak pakai sempoa.., baru gua dapat jawapan kenapa boleh jadi macam tu punya ramai yang datang di ceramah Anwar..

Rupanya, Anwar punya penyokong ada 150'000 orang, Guan Eng punya pengikut ada 150'000 orang dan Mat Sabu punya pencacai pun ada 150'000 orang jugak..

So, yang lagi 50 ribu tu cumalah fatamorgana ilusi hasil dari bayangan lampu TNB kat tapak expo tu je beb..


Hahahaha... Puak-puak Pakatan mesti suka bila gua kata macam tu kann... Padahal yang datang ceramah Anwar tu paling tinggi pun setakat 4 ribu orang je beb..

Pasal apa gua kata macam tu..? Pasal itu adalah maksimum kapasiti padang di tapak expo tu...

Apapun, gua bagi muka lah kat puak-puak Pakatan sebab dorang tengah berdukacita pasal kegagalan BERSIH 2.0..


So.., gua isytiharkan bahawa kehadiran malam ni di ceramah Anwar adalah 4 RIBU 500 ribu orang tak termasuk peniaga yang jual ubat kuat disepanjang jalan tu semua..

Sekalung tahniah buat Anwar.. Masih jugak ada yang sayang kat dia rupanya...



p/s: Terima kasihlah kepada "buah hati" Rais Yatim, Bro Din Binjai diatas gambar-gambar ceramah tu semua..

3 ulasan :

  1. aikk mat syabu dah lumpuh ke hehehehe

    BalasPadam
  2. awat tak mampos je 2 ekoq tuu???

    BalasPadam
  3. kalau takat padang 10 ribu dah melimpah ruah. Kdg2 aku heran gak, kenapa la tak guna otak kalau nak kuarkan statement jumlah penonton. Aku ingat masa AF3 dulu penonton punya la ramai, tapi cuma 7 ribu saja, ingatkan 20 ribu

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online