BREAKING NEWS

UPDATE!!! Berapa Malik Kassim dibayar untuk rasmi Pesta BABI Salai di PISA?



Gua terfikir satu perkara, kenapa kerajaan DAP negeri membenarkan Pesta Jualan Daging BABI Salai di PISA Penang? Dan kenapa DAP negeri sengaja melindunginya dengan topeng Pesta Coklat Antarabangsa ?

Adakah DAP negeri sengaja taknak bangsa melayu/Islam di negeri ni sedar agenda dorang disebalik penganjuran Pesta jualan Babi Salai di Penang ni?

Syarikat Bee Cheng Hiang yang menjadi penganjur Pesta Babi Salai di Penang tu tak mempunyai cawangan dalam negara, jadi kenapa dorang beria-ia sangat nak anjurkan pesta di Penang pulak?

Dan apa kaitan DAP dengan Syarikat pengedar Daging BABI Salai terkemuka di Singapura dan juga Korea ni? Bukankah Lim Guan Eng selalu pergi ke Singapork tu untuk berurusan?




Semua persoalan ni akan gua jawab dalam artikel besok. Gua nampak ada something yang cuba disembunyikan disebalik penganjuran Pesta makan BABI di Penang ni..

Yang penting, gua cuma musykil pasal berapa banyak bayaran yang Malik Kassim dapat di atas kesanggupan dia rasmikan Pesta di PISA Penang tu? Mesti mahsyukkkkk kann...

Nampaknya.., puak-puak melayu/Islam dalam Pakatan sekarang ni lebih wala' pada duit berbanding mempertahankan pegangan agama..

Di Penang ni, bagi RM100 setahun je dah cukup untuk membolehkan kapir DAP "membabikan" dorang... Hahahahahaha.....

10 ulasan :

  1. Minta maaf ya boss.. Nak menyelah sikit kat sini.. Kwn pun org Islam jugak.. Tak sokong mana2 parti.. Tp comment tentang non-halal tak boleh masuk food fest, expo etc takde kena mengena.. BCH punya banya outlet kat Malaysia. Johor, KL dgn Penang.. Syarikat besar bukan stakat kat M'sia je tapi hampir ke seluruh dunia. tak salah diorang nak cari makan.. pekerja diorang semua pun cina. takde kacau org kita.

    BalasPadam
  2. @Tanpa Nama Bro, lu faham bahasa melayu tak? Gua bukannya bercerita pasal non halal tak boleh masuk pesta or whatever beb.., gua cuma concern bila Exco agama rasmikan festival non halal..

    Lagi satu, kenapa tak terus terang je yang fest tu ada jual babi salai dan almost 90% non halal food? Kenapa perlu berlindung disebalik kononnya chocolate festival yang tak sampai 5 booth tu?

    Lu defend syarikat kafir jual babi salai ni apahal beb? Lu ada syer dalam tu ke? Kalau lu rasa tak salah dorang nak cari makan, better lu suruh dorang bukak cawangan depan rumah lu je baii..

    Boleh macam tu? Hahahahahaha....

    BalasPadam
  3. Kalau dia melayu ...dia nak merasa gambar yang lu post tu MPP....

    Pelir lor bila PAS dah jadi kebajikan.....lepas nie suruh penganjur buat festival kat kelantan pulak.....dah PAS kata kebajikan...

    Banyak benda lok lak PAS lo ni.
    PKR hancus...

    PAS pun dah nak hancuss...

    Yang berleluasa daging merah.

    BalasPadam
  4. Kalau nak buat pesta babi salai kenape nak pakai name coklat?

    BalasPadam
  5. MPP.
    aku pergi pesta coklat pulau pinang yang kononnya INTERNATIONAL sangat tuh. masuk masuk je pintu masuk besar tu dah nampak booth babi salai. Geram betul aku. Lepas aku jalan masuk sikit, tengok dua tiga je gerai jual coklat yang lain ntah hapa hapa punya barangan.

    sakit hati betul..
    serius.. sakit hati

    BalasPadam
  6. @LuthfiMY Itulah pasal bro.. Dorang nak buat pesta babi salai tapi berselindung disebalik nama pesta coklat.. Kes lu kira ok lagi beb sebab lu mungkin pergi dengan awek.., tapi member gua lagi kesian sebab dia bawak anak- berbondong-bondong ke situ... Last-last.., gerai jual babi salai je yang banyak... Gua rasa dekat tiga guni dia menyumpah Guan Eng kat situ.. Hahahahaha..

    BalasPadam
  7. kenapa PR ni yang sebok aktiviti babi jer. babi la lu orang ... tau la itu lu orang punya favourite tapi jangan lupa lu orang sekarang di mana ...
    di Selangor korang nak buat projek mega ladang babi, di Kedah pun cam tu jugak, di Penang jangan cakap la .... , di Kelantan pulak walau pun tak de projek babi tapi projek tokong gergasi lepas satu satu terbina. Malaysia ni dah jadi negara kafir ker korang ingat ???? tak cukup ke bekalan babi kat Malaysia nii ??????
    orang Islam yang ada dalam PR apa korang tak nampak ker yang agama kita ni negara kita sedang di najis kan dengan najis berat oleh DAPig nii ??? cukup-cukup lah fanatik terhadap parti pada pemimpin yang tak bertempat sampai berani maruah agama bangsa di pijak-pijak kafir laknat ni. walhal kalau mereka berkuasa korang PAS ker PKR ker UMNO ker jika Melayu Islam habis korang di hamba abdinya jugak.
    contohnya di Palestin ko Fatah ke Hamas ker semua di tembak di Yahudi laknak tu jugak.
    Bila baru nak sedar ?????

    BalasPadam
  8. begitula PR..
    tak habis2 syok dgn babi.. babi salai, kandang babi, perangai babi dan macam2 lagi la..
    termasuklah sorang lagi yag dikenali sbg Bapak A**** B** I******

    BalasPadam
  9. ohhh..lupa pulak
    pandikutty pun PR punya kerja jugak..
    hehehe

    BalasPadam
  10. Kanapa mereka tak hebah yg ada penjualan babi di sana. Kalau mreka betul2 open. ini tunjokkan yg mereka ada helah. DAP memang nak memalukan umat melayu islam. Dah lah tu exco agama juga jdi supporter event. Fikirlah sendiri..betul tak yg mereka buat nie.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online