BREAKING NEWS

PKR meroyan bila POLIS tangkap China Doll Anwar...



Tindakan polis yang menggari, merantai dan menconteng badan 30 wanita warga asing yang ditahan minggu lalu dianggap sebagai biadap, malanggar etika dan mengaibkan tahanan wanita, kata Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail.

Beliau mengulas tindakan polis terhadap wanita terbabit yang ditahan menerusi operasi cegah maksiat kerana disyaki terbabit dengan kegiatan pelacuran di Pulau Tikus, Pulau Pinang.

“Saya melihat perkara ini sebagai sesuatu yang tidak wajar dilakukan. Ia dilihat sebagai satu perbuatan yang mengaibkan tahanan dan perbuatan yang bersifat biadap.Sekalipun mereka ditahan atas kesalahan yang dinyatakan, namun bukan hak dan cara pihak polis untuk memperlakukan mereka sedemikian rupa.

“Setiap yang belum dinyatakan bersalah dan sekalipun yang bersalah mereka harus dilayan dengan layanan yang wajar bukan dengan pendekatan yang akhirnya memperlihatkan pihak polis hilang sikap profesional mereka dalam berhadapan dengan undang-undang,” kata Siti Aisyah dalam satu kenyataan.




Menurutnya, pihak polis seharusnya memulihkan kredibiliti mereka yang tercalar berikutan salahguna kuasa dan imej buruk institusi it sebelum ini. Justeru, beliau menggesa perkara itu disiasat dan satu laporan lengkap dikeluarkan.

“Saya juga mengharapkan agar ia tidak berterusan berlaku dan menjadikan ia sebagai satu budaya yang akhirnya akan menjejaskan institusi itu secara keseluruhannya.

“Pihak berkuasa terutamanya polis seharusnya bertindak berlandaskan kod etika dan sikap kebertanggungjawaban bukan dengan melakukan sesuatu itu secara semborono dan keterlaluan,” katanya lagi.

Serbuan terhadap wanita warga asing itu menjadi liputan utama akhbar berbahasa Cina, sejak Jumaat lalu. Ia memuatkan gambar beberapa wanita yang disyaki terlibat dalam aktiviti pelacuran dirantai dan beberapa tempat di tubuh mereka dipangkah, termasuk di dada dan dahi.



P/S: Apa nak jadi pada puak-puak PKR ni semua..? POLIS juga yang salah bila menjalankan operasi menangkap GRO dan pelacur warga China..

Sayang sungguh srikandi PKR tu kepada China Doll yee.. Yelahhh.. maybe salah sorang dari GRO atau pelacur yang kena tangkap tu adalah buah hati Anwar.. Maknanya..., mak tiri dia jugak laa... Hahahahahaha....

3 ulasan :

  1. Tahniah kepada pihak Polis yang telah menjalankan tugas nya yang terbaik dan amat baik.

    Saya setuju mereka yang ditangkap dibuat seprti yang telah dibuat terhadap mereka walau pun 'orang kata' yang tidak bersalah mesti diberikan layanan baik.

    Kalau nak beri layanan baik , tak payah tangkap duduk sekali satu meja tentu dapat layanan terbaik.

    Apa pun kepad pencacai yang nak mempertahan 'China Dooll' fikir lah banyak kali, kerana kenapa kita yang kata mereka ini malu dan dimalukan , apa kah mereka tidak lebih maluk menjual tubuh mereka termasuk 'barang' mereka.

    kalau mereka tahu malu mereka tidak akan membuat apa yang tidak sepatut dibuat oleh mereka sebagai 'pelancong'

    Kepad pihak polis, tahniah, lakukan lah yang terbaik dan jangan dengar pencacai berkata-kata kerana jika tak buat tangkapan pun depa kata juga 'polis tak buat kerja'

    BalasPadam
  2. Slam,

    Baru-baru ini kita baca berita dari US mengenai ketua satu kumpulan kewangan dunia kena tangkap kerana disyaki membuat serangan seksual terhadap saorang tukang cuci bilik hotel di New York.Itu baru tuduhan, belum lagi dituduh dimahkamah. Orang putih tak peduli pun. Yang peduli sangat tu orang Melayu macam cik puan ni.

    Cik puan tahu dak macam mana perumpuan Melayu didera dan seksa sebelum dituduh dimahkamah kerana menjadi kaldai dadah di China????

    Polis Amerika bertindak diluar batasan jugak kerana yang dituduh itu digari dan tidak dibenarkan diikat jamin. Salepas tuduhan dibuat dimahkamah dia dikenakan ikat jamin 1 juta USD. Pada hal dia belum lagi disahkan bersalah oleh mahkamah.

    Awat cik puan ni tak kisah pun. Cuba la cik puan buat demo kat Kedutaan US. sebab itu pun tak beritika jugak. Orang tun pegawai tinggi dunia cik puan. Sepatutnya dia kenalah diberi layanan sapertimana Anuar Berahim dapat layanan special dari Kerajaan Malaysia.

    Cik puan ni double standard ka... ?? Saya tak syok la cam tu cik puan...Khiak tuih....

    BalasPadam
  3. Cik puan tu patutnyer berdemo kat depan kedutaan amerika. depa lagi teruk gari, rantai kai, tangan, leher pesalah macam hamba abdi atau binatang jer.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online