BREAKING NEWS

Mahkamah dah jadi pentas Raja Lawak..



Gua nampak, perbicaraan kes yang dihadapi oleh Dr Khir Toyo menjadi semakin menarik. Bukan menarik sebab ada unsur-unsur seks atau salah laku moral macam kes Anwar, tapi menarik sebab saksi-saksi pendakwa yang macam Haram..

Semalam kita boleh tengok sendiri macam mana saksi yang dipilih oleh pihak pendakwa raya, Nasir Ismail langsung tak boleh jawab soalan.. Asyik jawab tak tahu.., dan juga saya kurang faham.

Macam ni punya saksi pun ada ke? Gua pun heran.., kat manalah pihak pendakwa kutip macam ni punya saksi..

Tapi pihak pendakwa still lagi nak teruskan kes walaupun saksi dorang memang tak ada kredibiliti langsung. Mahkamah dah jadi macam pentas lawak Astro bila orang kat situ asyik gelak je dengan jawapan-jawapan yang diberikan oleh saksi pendakwaraya.

Kat sini gua boleh rasa, ada besar punya konspirasi untuk jadikan Dr Khir sebagai kambing hitam dalam politik di Selangor. Gua taknak cerita konspirasi dari pihak mana, tapi gua memang yakin ada pihak yang nak Dr Khir masuk penjara.

Kalau kita tengok, yang ditekankan dalam kes Khir ni adalah harga rumah yang bernilai RM6.5 juta macam dalam keterangan yang Nasir Ismail tu bagi. Tapi tak ada langsung dokumen yang boleh mengesahkan rumah tu memang nilai macam tu..

Kena ingat juga.., harga rumah cuma RM3.5 juta saja..., cuma yang jadikannya RM6.5 juta tu adalah bila dicampur dengan kos ubahsuai yang kononnya mencecah RM 3.5 juta.. Wohaaa... Harga renovation lagi mahal dari harga tanah dan rumah? Hebat tu beb...

Tak logik langsung kalau nak kata ubahsuai saja dah cecah harga banyak tu pasal dokumen yang ada hanya tunjukkan kos ubahsuai hanya RM 600k saja..

So, apa yang Nasir Ismail dan juga pendakwaraya dok buat lawak di mahkamah tu?

Pasal ni lah gua kata ada cubaan untuk pastikan Dr Khir masuk penjara. Proses mengkambinghitamkan bekas MB Selangor ni sedang dilakukan dengan giat sekali di mahkamah..

Lepas ni jangan terkejut kalau Khir didapati bersalah walaupun saksi pendakwa memang macam Haram!! Biasalahhh... dalam politik tak ada yang mustahil baii...

5 ulasan :

  1. Kalau baca tulisan kecik2 bwh skrin TV3 smlm, nampak nak salahkan DKT juga tu...kenapalah org yg bagus2 nak dicantas...

    BalasPadam
  2. sistem perundangan negara ni secara keseluruhannya boleh lah di anggap sebagai pentas lawak jenaka je...kalau kes melibatkan pembangkang, mahkamah akan memberi 1000 satu macam ke istimewaan kepada OKT...boleh tangguh 1000 kali pun tak pe,,boleh bawa saksi mabuk todi...untuk membaca skrip lawak jenaka pehak pendakwa atau pembela...boleh denda setakat sekupang dua je utk mereka yg menghina agama islam,tapi denda masuk jail kalau menghina agama lain....denda 2-3 tahun penjara je kalau org bukan islam bunuh & bakar org islam, tapi boleh tubuhkan RC kalau org kafir yg sah sah mati bunuh diri,ni pendapat aku la...

    BalasPadam
  3. eleh!! pendakwaraya saja nk tempah kekalahan la tu. buang karan je la kes ni. berapa kos bicara ni yg kerajaan kena tanggung? nk naikkan kredibeliti sapa ntah? yg jelas sprm mcm nak menjahanamkan diri sendiri nampaknya...berentilah jd kuda kayu wahai sprm. rumah anwar ibrahim lg besar xde kes ke? mana cekau duit ada rumah sebesar tu??

    BalasPadam
  4. orang melayu kalau tak dengki sesama sendiri, memang tak senang hidup agaknya.

    BalasPadam
  5. Memang lawak. Kononnya kerajaan tak pilih bulu. nanti kes sama jugak ngan kes eric chia dan kasitah gadam. Kes settle lepas PRU. Lawak giler.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online