BREAKING NEWS

Lim Guan Eng dan Malik Kassim nak hapus kuasa YDP Agong..



Kita semua tau, Penang adalah negeri yang tak beRaja.. Jadi segala keputusan dan sebarang perubahan tentang Agama Islam harus diperkenankan oleh DYMM YDP Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin yang merupakan Ketua Agama di negara ini..

Jadi, tindakan kerajaan DAP dan Pakatan di Penang untuk buat sistem baru pilihanraya masjid, patut dirujuk terlebih dulu kepada baginda terlebih dulu sebelum keputusan dibuat.

Gua nampak sekarang ni Lim Guan Eng dan Malik Kassim sudah DERHAKA dan seolah-olah nak cabar kuasa yang ada pada YDP Agong didalam urusan agama..

Lim Guan Eng dan Malik Kassim mempergunakan MAIPP untuk melaksanakan agenda jahat dorang bagi memecahbelahkan umat islam melalui masjid. MAIPP juga dorang guna bagi menutup perlakuan keji dorang..

Gua nak jelaskan disini, MAIPP ditubuhkan mengikut seksyen 4 Undang-Undang Pentadbiran Ulama Islam pada tahun 1959 BAGI MENASIHATI Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertua Agong dalam perkara berkaitan dengan agama Islam di Penang.

MAIPP bukanlah pembuat keputusan seperti mana yang Malik Kassim dakwa sebelum ni. So, kalaupun persetujuan berkenaan pilihanraya masjid dah dibuat melalui mesyuarat diantara MAIPP dan JHEAI.., dorang still lagi perlukan perkenan dari YDP Agong..

Kat sinilah yang celakanya Malik Kassim dan juga Lim Guan Eng.. Dorang ni sengaja ketepikan peranan YDP Agong di Penang. Dan dorang juga rasa tak sapa boleh kacau dorang walaupun YDP Agong sendiri.

Isu ni sendiri dah buktikan DAP dan Pakatan memang nak hapuskan kuasa Raja-Raja Melayu didalam negara Malaysia. Ini dorang baru pegang satu negeri..., cuba bayangkan macam mana kalau dorang pegang Malaysia...., Hancur beb hancurrr!!

DAP dan Pakatan cuba nak wujudkan keretakan dan perpecahan sesama orang melayu melalui masjid-masjid di Penang.

Gua nampak, DAP dan Pakatan di Penang sedang laksanakan cara pecah dan perintah untuk kekalkan kuasa dorang di PRU13 nanti.

Tak sedar lagi ke orang-orang melayu semua dengan permainan politik bangsat puak-puak Pakatan yang diterajui kafir harbi di Penang ni?

2 ulasan :

  1. DAP PKR PAS memang tak mau sistem berajam diMalaysia sama ada secara terang mahupun halus

    Antara buktinya, ada antara ahli ahli PAS sanggup baring atas jalan menghalang laluan kerabat diraja. Belum pernah dalam sejarah berlaku peristiwa sebegitu kurang ajarnya rakyat Melayu menderhaka kepada Raja.

    DAP itu sendiri benih dari Komunis, begitu juga PAS PKR yang senang bersekongkol dengan DAP dari benih komunis

    DEMI CITA CITA DAN KEINGINAN maka segala galanya akan ku lakukan , itulah slogan baru PAS agaknya

    BalasPadam
  2. @whiteorange Gua setuju dengan lu beb.. Puak-puak komunis tu mana tau erti setia pada raja.. Dekat Tongsan dulu pun nenek moyang dorang asyik gaduh berebut tahta jee... Hahahahahaha...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online