BREAKING NEWS

Jom kenal talibarut DAP dan PKR dalam kepimpinan baru PAS...




Dengan kemenangan Mat Sabu dan ramai kumpulan Erdogan dalam pemilihan PAS kali ni, gua nampak pengaruh Dewan Ulamak serta Majlis Syura dalam PAS akan mula luntur..

Kita semua tau, selain dari kumpulan Ulamak yang dipimpin oleh Haji Hadi dalam PAS.., kumpulan Erdogan yang diwujudkan semenjak Anwar keluar penjara memang wala' kepada ideologi Anwar..

Mat Sabu dengan 2-3 orang AJK PAS Pusat yang baru menang ni pulak adalah pro kepada DAP dan berselindung disebalik nama kumpulan Profesional..

Sebagai bukti kewujudan kumpulan pro DAP ni.., kita boleh tengok slogan "Negara Berkebajikan" yang merupakan idea asal Nizar Jamaluddin dan diambil dari prinsip DAP di Perak dan Penang..

Jadi sekarang ni, PAS dah berpecah 3 dengan anasir-anasir DAP menyusup masuk ke dalam pimpinan PAS.. Gua terpikir.. kemanakah hala tuju PAS selepas ni?

Hadi mesti nak kekalkan kepimpinan Ulamak.., Mat sabu dan groupnya mesti nak tunjuk hebat kepada DAP, dan Husam bersama kumpulan Erdogan akan jalankan ideologi Anwar..

So, sekarang ni kita akan tengok pertembungan antara siyasah Islamiyah vs islam liberal vs Islam sekular... Sebab tu lah gua jangkakan PAS tak akan sama macam dulu lagi...

Kalau arwah Fadzil Nor dan Asri masih hidup.., dorang mesti susah hati dan menangis bila tengok keadaan PAS sekarang..


Presiden : TG Abdul Hadi Awang (menang tanpa bertanding)

Timbalan Presiden :

Mohamad Sabu (420 undi)
Tuan Ibrahim Tuan Man (399)
Nasharudin Mat Isa 224

Naib Presiden :

Salahudin Ayub (753)
Husam Musa (660)
Mahfuz Omar (616)
Idris Ahmad (491)
Nik Amar Nik Abdullah(321)
Nizar Jamaludin (217)

AJK PAS Pusat Sesi 2011-2013 :

Mazlan Aliman (804)
Dr Mohd Hatta Md Ramli (765)
Datuk Kamarudin Jaafar (739)
Hanipa Maidin (735)
Datuk Seri Azizan Abdul Razak (721)
Dr Zulkefly Ahmad (702)
Dr Mujahid Yusof Rawa (651)
Khalid Samad (643)
Abdul Ghani shamsuddin (579)
Amiruddin Hamzah (576)
Abdul Wahid Endut (556)
Abu Bakar Chik (527)
Datuk Mohd Amar Abdullah (470)
Dr Siti Mariah Mahmud (445)
Datuk Mahfodz Mohamed (449)
Datuk Hassan Ali (437)
Abdul Ghani Abd Rahman (430)
Nuridah Salleh (416)



p/s: Kaler hijau tu adalah geng pro ulamak.., biru adalah Erdogan yang pro anwar.., dan merah adalah kumpulan profesional yang pro DAP...

9 ulasan :

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Lengkap la susunatur PAS dan ada ulama,ada org anwar dan org DAP,jadi sekarang pas tu tukang cuci bontot anwar bila anwar buat hal serta tukang menyalak buat DAP

    BalasPadam
  3. @Tanpa Nama 2:09 Soriii.. tak berkaitan dengan artikel la.. komen lu layak dibakul sampahkan... Hahahahahahaha

    BalasPadam
  4. Lu memang haprak. Artikel yang paling bahalul. Kah..kah.kah..

    Bekerjasama dgn DAP adalah lebih bai...dia orang banyak membantu sekolah ugama di Penang. Elaun diberi pada budak tahfiz.

    BalasPadam
  5. @Tanpa Nama 8:02 Hahahahahahaha... DAP bantu sekolah agama di Penang??? DAP bagi elaun kat budak tahfiz???? Lu jangan jadi munafik beb.. Lu silap orang laa kalau nak bohong.. Lu ada bukti ke dorang bagi baiii??? Ke lu dah jadi bangang percaya kat janji dorang???? Hahahahahahahahahaha...

    Lu ni mesti pencacai PAS kannn.. Korang memang jenis yang bangang melantun-lantun.. Hahahahahahahaha...

    BalasPadam
  6. Hey buka mata sikit, Baca mau banyak, Jangan jadi pencacai UMNO musibat....Lu jauh lebih bangang...kah..kah..kah..kah

    BalasPadam
  7. @Tanpa Nama 9:57 Hahahahaha... Mengaku je lah yang korang tu bangang disebabkan bertuhankan Anwar dan bernabikan Nik Ajis.. Anwar suruh jilat kapir DAP.., korang terus patuh.. Nik Ajis suruh sembah cina-cina komunis tu.., terus korang menungging punya sembah.. Bangang punya pencacai PAS... hahahahahaha...

    BalasPadam
  8. ak xrespek ngn org PAS ni.nk pejuang islam tp ckp xserupa bikin.kalo betuula pejuang islam,xde maknenye maksiat+zina byk kt klantan.buang anak pn same kn.mane taknye,pro khalwat mcm mat sabu mghalalknnye.manelah pejuangan korg?chiit!!!

    BalasPadam
  9. cuba bandingkan peruntukan bantuan untuk sekolah agama dan elaun pelajar tahfiz di penang dengan bantuan sekolah cina dipenang?
    kau lulus tak SRP kau tu?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online