BREAKING NEWS

Filem KONGSI hina Islam???



Sebenarnya gua dah tengok gambar KONGSI hasil arahan Farid Kamil ni semalam.. Dan gua anggap apa yang dilakonkan dalam cerita ni hanyalah satu hiburan tanpa ada sebarang sekatan minda..

Tapi hari ni, gua terkejut bila banyak puak-puak PAS sibuk pertikaikan ada adegan menghina Islam dalam filem ni..

Bagi gua, puak-puak PAS tu terlalu sensitif sampai langsung tak boleh beza langsung antara hiburan dan juga realiti. Sebagai contoh, dorang ingat semua yang berserban dan berjubah tu adalah ulamak.

Inilah yang susahnya dengan mentaliti penganut-penganut PAS. Gua rasa, elok dorang ni duduk dalam hutan dan tak payah bercampur dengan masyarakat.. Itu lebih baik dari dorang menyalak tak ketahuan punca...

Kat bawah ni gua copy dan quote kenyataan dorang dan adegan-adegan yang dorang kata menghina Islam dalam filem KONGSI.. Korang nilaikan lah sendiri yeee...


Adegan Pertama:
Sekumpulan gangster menaiki sebuah kereta. Tiba-tiba ada Roadblock dihadapan. Mereka kalut mengenakan tali pinggang keledar.




Tiba-tiba mereka berpakaian seperti ulama (pewaris nabi). Mengapa mereta tidak berpakaian seperti paderi kristian atau sami Buddha atau Hindu.




Yang menyedihkan lagi, apabila ditahan dan diperiksa bonet kereta. Terdapat senjata, seolah-olah Islam ini pengganas.




Adegan Kedua:
Adegaan dimana beberapa orang seperti Melayu Islam (maaf saya tidak kenal pelakon tersebut, sbb saya bukan peminat hiburan) yang berlutut di hadapan patung Buddha. Kalau benar mereka beragama Buddha saya tidak kisah. Kalau Islam, harap pihak mufti dapat berikan fatwa bekaitan ini.




Adegan ketiga:
Ketua gangster bagi bangsa melayu adalah orang yang berketayap. Selalunya orang berketayap adalah orang yang alim, yang selalu maraikan rumah-rumah Allah. Mengapa mereka diperwatakkan sebagai ketua gangster?.




p/s: Lu LANGSI Lu MATI !!! Hahahahahahahaha...

4 ulasan :

  1. Gua pun dah tengok... Tapi malas nak kata apa 2... Tapi bila gua baca yg tertulis memang banyak penghinaan kepada pehak tertentu......
    1. Kepada agama Islam ditempat 2 yg lu cakap tu..... gua tambah satu lagi..Org Islam dalam kongsi tu terok sangat ada tatoo... Bro...

    2. Menghina pertubuhan pekida Malaysia kerana menggunakan perkataan Tok Ayah, Abang Long dan lain2...
    3. Menghina semua gangster yang ada di Malaysia kerana baru sorang org. siam datang semua gangster x kira Melayu, Cina @ India terbarai kerana sekor Siam yang pegang pistol pun tak reti ....

    Terima kasih ... harap maaf kalau salah....ok

    BalasPadam
  2. Gua pun dah tengok... Tapi malas nak kata apa 2... Tapi bila gua baca yg tertulis memang banyak penghinaan kepada pehak tertentu......
    1. Kepada agama Islam ditempat 2 yg lu cakap tu..... gua tambah satu lagi..Org Islam dalam kongsi tu terok sangat ada tatoo... Bro...

    2. Menghina pertubuhan pekida Malaysia kerana menggunakan perkataan Tok Ayah, Abang Long dan lain2...
    3. Menghina semua gangster yang ada di Malaysia kerana baru sorang org. siam datang semua gangster x kira Melayu, Cina @ India terbarai kerana sekor Siam yang pegang pistol pun tak reti ....

    Terima kasih ... harap maaf kalau salah....ok

    BalasPadam
  3. rasanya bkn hina islam...tp memperli Pertubuhan PEKIDA @ 3LINE..

    BalasPadam
  4. cita xda motif..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online