BREAKING NEWS

Tragedi Hulu Langat: Mana pemimpin Pakatan Selangor?????


Semalam gua tunggu juga pemimpin Pakatan Selangor mana yang akan turun padang melawat tempat tragedi runtuhan di Rumah Anak-Anak Yatim Hulu Langat tu..

Tapi sampai ke akhirnya hanya Hasan Ali yang muncul bersama Ali Rustam, Noh Omar, Shaziman Mansor, Liow Tiong Lai, Azeez Rahim dan juga Ketua Wanita Selangor..

Mana perginya Menteri Besar Selangor si Khalid Gagap? Mana perginya Azmin Ali? Mana perginya pemimpin-pemimpin DAP Selangor?

Mungkin dorang ni tengah sibuk berceramah ataupun sibuk buat program mengkayakan kroni. Tak pun, dorang mungkin fikir tempat yang bernama Batu 18 di Hulu Langat ni tak termasuk dalam kawasan negeri Selangor...

Agaknyalah.., Khalid Gagap dan kawan-kawan dia mesti anggap kerajaan Pusat yang patut uruskan perkara-perkara macam kejadian tanah runtuh ni.. Kerajaan negeri tak payah campur..

Kalau macam tu yang dorang fikirkan, memanglah bangsat perangai puak-puak Pakatan di Selangor tu. Takkanlah bila ada tragedi macam ni pun masih nak kira politik beb..

Gua dapat berita semalam yang Najib batalkan lawatan dia di luar negara semata-mata nak balik melawat tepat kejadian di Rumah Anak-Anak Yatim tu.. Macam ni lah pemimpin yang prihatin..

Yang Anwar Ibrahim manusia anugerah setan Pakatan tu pergi mana? Bukan ke dia ada dalam negara? Sebagai Ketua Umum Pakatan, kenapa dia tak pergi melawat disitu? Sibuk main dengan China Doll lagi ke?

Macam tu ada hati nak jadi pemimpin no.1 negara? Macam tu yang dikatakan nak membela nasib rakyat? Pegi mampuslah lu Anwar!

Apapun.., Tahniah gua ucapkan kepada Hasan Ali pasal dia prihatin. Dia sanggup datang jenguk kat tempat kejadian sebagai satu-satunya wakil pemimpin Pakatan negeri Selangor.

Patutnya Hasan Ali yang jadi MB Pakatan di Selangor tu..., bukannya Khalid Gagap!!!

12 ulasan :

  1. MB PI MAKAN ANJING--OPSSS DIA PERGI MAKAN ANGIN KAT SAN FNSISSCO LA..

    BalasPadam
  2. @LinkMalaysia Hahahaha... Gua ingat dia tengah sibuk berkaraoke dengan Ronnie Liu..

    BalasPadam
  3. Kau dah mintak izin GAP ke nak cerita pasal Selangor ni?

    BalasPadam
  4. Kau tak takut DET hamlaukan kau ker, MPP?

    Kau tak risau ker kalau2 KitaGempur ingatkan yang kau tu orang Penang?

    BalasPadam
  5. @Tanpa NamaUMA orang Johor menghadiahkan Fatiha kepada mangsa dan salam takziah kepada keluarga mereka yang terlibat.

    Semoga Cikgu Mala tidak menganggap ini merupakan balasan bala Allah kepada kerajaan BN.

    Semua bergerak serentak tanpa fahaman politik. Ingat, ini bukan satu konspirasi.

    BalasPadam
  6. @Tanpa Nama Untuk main cerita Selangor ni, gua dah dapat permission dari Najib laa.. Hahahahahahaha...

    BalasPadam
  7. Bapak Azmin Ali berada di sebelah Balik Pulau, Pulau Pinang ada program politik Pakatan Rakyat bersama Guan Eng DAP. Lebuhraya runtuh, bukit runtuh, runtuh kuil, kedai kena runtuh dan rumah kena runtuh depa kata itu kerja kerajaan persekutuan. Kalau pi kenalah juga huloq seribu dua. Lebih baik tak pi....mungkin itu sebabnya hanya Dato Hassan Ali shj yg melawat tempat tragedi semalam.

    BalasPadam
  8. FUCKATAN HARAM JADAH SIBUK DGN URUSAN POLITIK YANG BAKAL BERKUBUR SELAMANYA....

    BalasPadam
  9. to TN & MPP

    kamu kena ingat..melawat orang yang di timpa musibah itu fardhu kfayah..patot pergi..tapi ada yang lagi penting..yang wajib..kalo noh omar ziarah..,bagos,,yang wajib bagi dy,,tu..genting hlands??ap kes???org pahang totop mata..tak reti dosa pahala..orang melaka??(ali rostam) buta mata pasai masalah melaka..(kewaja)..shaziman mansor(Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi Malaysia)..macam mane kerja yang wajib??da selesai??Liow tiong lai??( Menteri Kesihatan Malaysia )..macam mane yang wajib??oopss..dy non muslim..yang muslim??amacam??yang wajib da settle??azeez rahim??(Yang Dipertua Mimbar Permuafakatan Ibubapa Nasional Negeri Kedah(Mapin),Pengerusi Belia Anti Dadah dan Anti Pelumba Haram, Kedah Darul Aman.,Pengerusi Jawatankuasa Masjid-masjid, seluruh Parlimen Baling, Kedah Darul Aman.,)..macam mana pemimpin yang sibuk dgn tugas yang wajib nak ziarah??kalo tak abiskan kerja yang wajib..dosa..orang islam kene pikir dosa pahala..apala MPP & TN..jahil agama..kalo kamu yang sudah berumor,,malu la,,..ingat akhirat tu..da dkat..taubat lah dgn taubat nasuha..banyak2,,

    BalasPadam
  10. Pemimpin Selangor ada kat belakang TV taK Masuk ajan. Lu duduk kat mana Wa tak nampak pun

    BalasPadam
  11. Jangan nak mengata kalau tak tau fakta. kamu tak ada disana masa kejadian, kamu hanya datang masa pemimpim No 1 UMNGOK datang sebab nak masok peper.

    BalasPadam
  12. alamak...@Tanpa Nama (8:42) meroyan pasal apa plak...benda2 mcm nie pun nak dipoltikkan gak ke..??tak payah cakap banyak la...apa kata hang hulur barang rm sejuta 2 kat pertbuhan sekolah tu atas nama pakatan...amacam??

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online