BREAKING NEWS

GEMPAR!! Nak bunuh Anwar, tapi sabotaj kereta Wan Azizah???


Dalam kepala gua, ada beberapa persoalan pasal kononnya cubaan nak membunuh Anwar ni.. Pertamanya, kalau betullah kereta Anwar disabotaj, orang pertama yang jadi suspek adalah drebar Anwar sendiri..

Sebabnya ialah, sapa lagi yang ada akses terhadap kereta Anwar selain dari drebar dia tu yang dah 28 tahun kerja.. Yang gua tau.., drebar ni selalunya bertanggung jawab jaga keseluruhan kereta Bos dia..


Yang keduanya, kenapa drebar Anwar ni buat laporan Polis selepas dua minggu kemalangan? Lepas tu, dia sendiri kata yang dia amat risaukan keselamatan Anwar..

Kalau risau, pasal apa tak report awal-awal? Pasal apa kena tunggu selepas dua minggu beb...


Yang ketiganya.., mekanik yang selalu repair kereta Anwar ni memaklumkan bahawa pin pada nat untuk menyokong cakera brek telah dikeluarkan.

Bukan senang nak keluarkan nat disk brek kat tayar tu beb.. Walaupun gua ni bukan pakai Merc, setakat pakai kereta binatang jee.., tapi gua pun tau lah sikit pasal tayar kereta ni..


So, kesimpulan yang gua boleh buat sekarang ni adalah.., semua ni adalah satu lagi sandiwara Anwar and the geng untuk tarik simpati rakyat.

Paling penting yang korang kena ingat, kemalangan kereta tu berlaku pada 19hb April..., tapi report Polis hanya dibuat pada 10hb May pukul 3 petang..

Kenapa dorang tunggu selama 2 minggu baru nak hebohkan kepada umum? Nampak tak plot wayang yang sengaja diatur oleh Anwar ni..

Lagi satu, gua difahamkan kereta Merc ni selalu digunakan oleh Wan Azizah, bukannya Anwar.. Jadi, kalau betul ada cubaan untuk bunuh Anwar, kenapa dorang sabotaj kereta Wan Azizah? Pelik Bin Ajaib ni beb....

Hahahahahaha... Jadi CSI nampaknya gua hari ni...

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online