BREAKING NEWS

Cina akan bagi undi pada Pakatan di Sarawak...


Masa PRK Dun Hulu Selangor dulu, memang BN kena tipu hidup-hidup dengan pengundi cina. RM 3juta hangus macam tu je bai hasil dari wayang pacak yang puak-puak ni main.

Sampai ke PRK Sibu, puak-puak BN still buat perangai mangkuk ayun bila sekali lagi terpedaya dengan lakonan baekkk punya dari pengundi cina. Banyak jugak yang kerajaan tabur pada pengundi mata sepet ni tapi akhirnya BN tungging buyung di tempat tu..

Lepas tu, PRK Galas dan Batu Sapi pun kita boleh nampak pengundi cina dah tolak BN. Tapi Najib dan kerajaan pusat still bagi bantuan lagi kepada dorang ni masa PRK tu.

Bila tiba PRK Dun Tenang, kerusi yang bermajoriti pengundi cina semuanya memihak kepada DAP. Tapi gua puas hati sebab Najib and the gang dah mula tak peduli kat dorang ni.
.
Kat Kerdau dengan Merlimau, Najib dan BN mula jadi cerdik. Kerdau tak ada masalah sebab majoriti pengundi melayu adalah besar. Merlimau juga takdak masalah sebab komposisi pengundi disitu lebih kurang sama dengan di Kerdau.

Gua suka bila Najib and the gang buat donno je kat kaum tongsan ni. Bagi bantuan pun setakat kemudahan infrastruktur je beb. Bagi juta-juta untuk sekolah cina  macam di Hulu Selangor hanya boleh terjadi dalam mimpi je baii...

Dan sekarang ni time PRN Sarawak pulak. Najib still buat polisi pandang sebelah mata kat pengundi cina di kawasan yang DAP bertanding lawan BN. Sapa pun dah tak konfiden yang cina akan bagi undi kepada BN.

Tapi memang betul beb.. Korang tengok sendirilah crowd yang datang dengan ceramah Guan Eng, Anwar dan Saifuddin Nasution kat Miri ni..., 10'000 cina kat situ tuuuu. Nampak sangat masyarakat cina nak tolak BN dan bagi undi dorang untuk DAP.


Gua ramalkan, pengundi cina disini akan sekali lagi buat perangai keji dorang macam di PRK yang lepas-lepas. Apa yang BN bagi dorang akan ambik, tapi undi tetap pada DAP.

So, korang nampak tak cina ni punya permainan macam mana? Kalau macam ni punya gaya, gua berani kata DAP akan menang di semua seat yang dorang bertanding di PRN Sarawak ni.

Dan kalau PKR boleh cari 15 seat, tambah dengan DAP punya seat 15 jugak, PRN Sarawak akan catat sejarah beb.. BN menang tapi dalam keadaan yang penuh kemalu-maluan...

PAS jangan cerita laa sebab dorang confirm kalah di semua 5 seat yang dorang bertanding tu.

Yang gua concern disini ialah pengundi cina. Nampak gayanya cina semakin tak nak kat BN. Dan bagi gua.., kalau orang dah tak nak, buat apa kita nak terhegeh-hegeh baik dengan dorang.

Jangan kata bantuan, satu haram apapun patut jangan bagi pada puak-puak tu semua. Yang tu baru betul!!

8 ulasan :

  1. SUPP is soup already..

    BalasPadam
  2. Salam bro...saya sebagai nak bumiputera Sarawak dah lama nampak benda ni...dulu tak jelas...tapi selapas PRN/DUN yang lepas di mana dibuat persempadanan semula kawasan, iaitu bila kawasan kami tidak lagi mengundi kawasan yang ramai kaun cina...BN kalah. Jelas bahawa kemenangan BN sebelum ini bergantung penuh pada undi kami. Yang peliknya...semasa kami bersama mereka...segala pembangunan/kemudahan banyak diberikan kepada kawasan didiami kaum ini yang tak undi BN pun..yalah...YB cina katakan ... tak undi pun tak apa...dia tetap tolong puak dia aje.

    BalasPadam
  3. salam Bro MPP ,

    nampaknya episod Sibu bakal berulang lagi di PRN Srwk ini ..

    Ketua regim DAP PP turun putar belit , terus cina2 tongsan situ terus sokong parti chauvinis ini

    kerusi2 di DUN di bandar bakal dpt kepada DAP

    BalasPadam
  4. dah byk kali dah org2 melayu suarakan.toksah percaya depa tu.tp pemimpin semua buat tak tahu je.
    lps ni harap2 pandai2la bawa diri.hehe

    BalasPadam
  5. bro, org cina tak kisah dgn salahlaku liwat dan seks anuwar...

    link my blog bro...dan mohon izin link blog bro...

    http://warisantamar.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. Aku setuju bro semalam aku bercakap dgn berberapa perniaga cina yg kebetulan aku berurusan perniagaan. Bila ditanya siapa yg hendak dipilih, denga selamba mereka bercakap dulu calon PKR mereka terpaksa undi tapi sekarang dah ganti DAP lagi mereka bersemangat. gayanya tak guna kawasan pandungan diberi penumpuan pembangunan yg melampau wahal tak siapaun cina berminat terhadap kerajaan.

    Seperkara lagi Orang cina agak marah bila sikap monopoli bahagian project kerajaan. Itu isu besar yg buat mereka marah sangat.

    BalasPadam
  7. Syabas bro atas posting peringatan ini. Gesaan aku, UMNO jangan DAYUS!

    Pastikan MCA dan GERAKAN (MIC dll) hanya bertanding di kawasan-kawasan mejoriti pengundi Cina tinggi.

    Jangan berikan satu pun kerusi Parliment atau DUN yang mejoriti pengundi adalah Melayu. Percuma je hantar kita bagi mereka kerusi tambahan.

    Apa maknanya tokoh politik cina BN gagal yakini pengundi cina? Sebaliknya tuntut kerusi di kawasan Melayu?

    NGO Melayu mohon bersedia jika UMNO curang!

    BalasPadam
  8. UMNO saja yang buat kerja. MCA ngn GERAKAN dok saja ja. hampeh, sebagai ketua kita kena ketuk sikit MCA ngn GERAKAN nih. Jangan dok buat derk kat DAP. Lawan tetap lawan.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online