BREAKING NEWS

Hapus saman ekor ganti saman bontot....


Gua dengar, puak Pakatan janji nak hapus saman ekor kalau dorang menang disemua negeri pada PRU yang akan datang.

Korang percaya tak ni? Ini bukan orang biasa yang cakap haa.., ini Hadi Awang yang cakap tauuu... Hadi Awang tu adalah Presiden PAS merangkap ulamak termahsyur di Rusila Terengganu.

Takkan korang tak nak percayakan cakap ulamak pulak? Berdosa woo tak percaya kalau ikut definasi kitabul PAS. Boleh "diharamkan" masuk syurga PAS nanti...

Gua rasa, Hadi Awang ni sengaja perli Anwar lah... Korang fikir ye.., kalau Pakatan menang, siapa yang akan jadi PM? Dah tentu Anwar Ibrahim kan...

So, Hadi Awang mesti tahu memang Anwar akan setuju sangat cadangan nak hapuskan saman ekor ni. Sebabnya, Anwar bukannya suka kat ekor.., dia geramkan bontot.

Jadi, gua rasa bila dorang hapuskan saman ekor, Pakatan mesti akan memperkenalkan istilah saman yang baru pulak iaitu..., SAMAN BONTOT. Haaaaa..., yang ni Anwar mesti suka punya...

Pandai sungguh Hadi Awang ni nak perli Anwar kann... Hapus saman ekor.., ganti dengan saman bontot... Bijakk.. Bijakkkkk.... Hahahahahaha....

Hadi Awang berjanji pihaknya akan menghapuskan peraturan saman tersebut sekiranya diberi peluang memerintah negara menerusi pilihan raya umum akan datang.

“Kita isytihar malam ini, kalau Pakatan Rakyat perintah (negara), saman ekor kita hapus. Itu jaminan kita kalau kita perintah,” katanya.


Beliau menegaskan demikian di dalam ucapannya pada sesi ceramah sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat – PAS Ganti Umno (HKR-PGU) Zon Besut - Setiu di Dataran PGU, di Jertih, malam tadi.

3 ulasan :

  1. stim anwar 24 jam kalau wat saman bontot hahahaha

    BalasPadam
  2. @YB Raz. Itu yang Anwar suka tuuu... Hahahahaha...

    BalasPadam
  3. hj adi taliban pun belajar temberang ngan pak liwat jugak ke?

    dulu masa nk p/raya 1999 hj. adi taliban cakap, sebelum ayam berkokok pas akan laksanakan hudud bila dpt kuasa mmerintah trg!!!

    tapi bila dpt kuasa, tebang hutan balak ada la... :-(

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online