BREAKING NEWS

PAS hasut pelajar di Mesir jangan naik penerbangan ke Jeddah?


Gua terbaca didalam blog Medan Info berkenaan ada cubaan dari pihak-pihak tertentu supaya para pelajar kita di Mesir tak menaiki penerbangan bantuan kerajaan Malaysia ke Jeddah.

Dorang sebarkan satu sms yang menyatakan "jangan naik pesawat ke Jeddah, sebab dari Jeddah nak balik ke Msia kamu kena tanggung sendiri tambangnya.."

Gua taknak lah tuduh sesapa tapi dalam blog tu ada sebut PAS yang bertanggungjawab. So, kalaulah tulisan blogger tu betul, gua dengan ikhlas bagi jari tengah gua kepada puak-puak PAS.

Gua dah pernah tulis, kebanyakan pelajar kita di Mesir tu adalah pro pembangkang kerana terpengaruh dengan fahaman Muslim Brotherhood disana. Sikit saja yang ada akal untuk berterima kasih kepada kerajaan.

Dan sejak sekian lama, pusat-pusat pengajian di Mesir adalah umpama kilang mengeluarkan pemimpin-pemimpin pelapis PAS. Bila dorang ni balik ke Malaysia, dorang akan automatik membenci kerajaan yang dorang tuduh sekular.

Tapi, dorang tak pulak fikir selama ni "kerajaan sekular" ni lah yang bagi bantuan biasiswa untuk dorang tu cari ilmu. Lepas tu cari makan pulak dengan ilmu yang disumbangkan oleh "kerajaan sekular" ni untuk hidup. Niamakahai betul!

Gua sebenarnya taknak mengapi-apikan mana-mana pihak berkenaan pendirian politik pelajar-pelajar kita ni di Mesir. Bagi gua, politik tu adalah pilihan sendiri. Terpulanglah pada dorang nak pilih parti cap apa pun.

Tapi kalau dah sampai menyusahkan orang lain, itu memang gampang baii.. Dorang nak taksub berpolitik sampai kojol sekalipun, gua peduli apa kann.. Kalau boleh janganlah babitkan orang lain dalam meng"agama"kan politik tu.

Dalam bab pemindahan pelajar di Mesir ni, kalau dorang tu rasa tak suka naik kapalterbang bantuan kerajaan cap dacing, tunggu je lah tikar terbang dari Nik Aziz datang. Takpun tunggu je roket yang dipandu oleh Anwar selamatkan dorang. Tak payah susah-susah nak hantar sms macam gampang tu.

Kalau kerajaan tak bagi bantuan, dorang semua bising macam haram, tapi bila hantar bantuan.., pun buat perangai keji pulak. Apa kena dengan dorang semua ni haa?

Petang ni gua dapat tau puak-puak PAS nak buat demo dalam negara pasal hal di Mesir. Ni satu lagi kerja bangang puak-puak yang mengaku beriman dan mengundi dapat pahala.

Asyik menyusahkan orang je kerja puak-puak bodoh ni. Gua pun tak dapat detect apa masalah sebenar puak-puak berketayap ni semua. Mungkin menyusahkan orang tu dah jadi satu ibadah buat dorang kot.., manalah tahu kann...

2 ulasan :

  1. BAGI PAS APA SAJA KERJA DAN AMAL UMNO DAN KERAJAAN BUAT SEMUANYA TAK BETUL.....BERBUDI DENGAN ORANG PAS SEOLAH-OLAH KITA BERBUDI DENGAN.......TERSEPIT. MEREKA INI BUKAN TAHU BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH...HATTA DIBERI SEGUNUNG EMAS SEKALIPUN TETAP MEREKA AMBIL...TETAPI NAK BERTERIMA KASIH JAUH SEKALI.....APAKAN DAYA INILAH AJARAN YANG MENJADI ANUTAN MEREKA,JADI PEGANGAN MEREKA.....SEBENARNYA DALAM HATI SUCI PENGANUT PAS MEREKA MENGHARAPKAN KERAJAAN TIDAK MENGHULURKAN BANTUAN KEPADA PELAJAR DI SANA......DENGAN ITU MEREKA AKAN MENDAPAT MODAL BAGI FITNAH DAN MEMBURUKKAN KERAJAAN SETERUSNYA MENYEMAI KEBENCIAN PELAJAR KEPADA KERAJAAN......ITULAN NAWAITU MEREKA......KEPADA PAS AYUH TINGGALKAN KEJAHATAN DAN PERBUATAN YANG MAHA KEJI ITU.....CUBA LAH JADI INSAN MUSLIM YANG IKHLAS DAN BERSIH HATI NYA.....SUDAH LEBIH 40TAHUN AKU HIDUP SELAMA INILAH JUGA AKU TAK NAMPAK SEBARANG KERJA DAN PERBUATAN PAS YANG BETUL-BETUL IKHLAS DEMI ALLAH DAN AGAMA...SEMUANYA KOTOR DAN JAHAT..ADA TUJUAN TERSEMBUNYI TAIADA KEIKHLASAN......KEPADA PAS KALAU DAH TAK MAMPU NAK BANTU PELAJAR....TOLONGLAH BAGI SOKONGAN KEPADA KERAJAAN.....ATAU KALAU TAK MAMPU SANGAT TOLONG TUTUP MULUT DARI TERUS MEMBUAT DOSA BERPANJANGAN......DAN KALAU TERASA HEBAT SANGAT TOLONGLAH BUAT MISI SENDIRI DAN HANTAR PARA MALAIKAT PAS KE MESIR DAN SELAMATKAN MEREKA........KEPADA PENGANUT SUCI PAS...MASA INI BUKAN MASA NYA UNTUK BERPOLITIK.....CUKUPLAH KALIAN BERPOLITIK MASA PILIHANRAYA SAHAJA....RAKYAT DAH JELEK DENGAN PERANGAI DAN KELAKUAN ANDA...ANDA TIDAK TAHU KE ? KALAU TAK TAHU AKU NAK BERITAHU NI....SEBANARNYA RAKYAT DI LUAR SINI HANYA MENUNGGU MASA PILIHANRAYA KE 13 NANTI NAK HUKUM ANDA SEMUA....TAHU TAK ...FAHAM, TAK.....CUKUPLAH BERPOLITIK.....SEKARANG MASA NAK BUAT KERJA.....KALAU BERPOLITIK 24 JAM BILA MASA NAK SELESAI MASALAH RAKYAT......JANGAN JADI BATU PENGHALANG KEPADA USAHA BAIK ORANG LAIN......BIARKAN KERAJAAN DENGAN KERJA DIA...DAN ANDA BUAT KERJA ANDA.....HASUT MENGHASUT NI KERJA IBLIS DAN SYAITAN..KERJA ORANG YANG TIDAK BERPELAJARAN.....KERJA ORANG YANG RENDAH MORAL DAN BUDI PEKERTINYA.......AKU DAH LAMA PERHATI SAMPAI SEKARANG KALIAN TIDAK CERDIK-CERDIK BAHKAN SEMAKAIN BODOH DAN DUNGGU......SAHINGGA AKU DAH TAK ADA BENDA LAGI NAK BANDING KEDANGKALAN KAU DI MUKA BUMI INI.......ADA FAHAM..ADA FAHAM...ADA FAHAM,,,,,KAYU.


    BIAWAK KABOK

    BalasPadam
  2. @Tanpa Nama aku sokong, kalau rasa x nak kerajaan pusat bantu mana2 ahli pembangkang yg ada anak disana seru kerajaan negeri pembangkang tolong bawa balik ke malaysia, kalau dah rasa semuanya kerajaan pusat x betul, ada berani ke? memnag tak berani cubala pegi ke pusat pemantau penerbangan kemesir dan bagi tahu saya ni pembangkang tak nak guna penerbangan kerajaan pusat semua tipu,biar kami setel sendiri, ada berani ke?...mana panglima korang x nak ckp ape2 ke dlm surat khabo... hahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online