BREAKING NEWS

Nik Aziz hina Kadi Bentong di Masjid Rumpun Makmur.

Nik Aziz semasa bertazkirah selepas Sembahyang Jumaat di Masjid Rumpun Makmur.

Walaupun cerita ni berlaku 2 hari lepas, tapi gua nak buat pencerahan sikit untuk korang yang tak tahu cerita yang sebenar. Ini adalah kisah benar pasal Nik Aziz yang nak tunjuk "gedebe" dia di Pahang ni.

Ianya berlaku di Masjid Rumpun Makmur. Imam dan Pengerusi Masjid telah bersekongkol bersama Ketua PAS Gunung Senyum cuba untuk membawa Nik Aziz berkhutbah Jumaat di sini.

Untuk pengetahuan korang, Imam dan Pengerusi Masjid ni adalah orang kuat PAS. Bahkan, Imam tu sendiri adalah Ketua PAS kawasan disitu baii..

Nasib baik perlakuan keji  tu telah berjaya di gagalkan oleh Kadi Bentong yang telah 'diimport' oleh Jabatan Agama Islam Pahang sebagai Khatib di Masjid tersebut hari tu.

Proses import ni lah yang telah membantu menggagalkan rancangan PAS. Tapi dorang mana puas hati. Ada je lah benda yang dorang nak buat jugak untuk puaskan hati dorang demi Tok Guru tersayang.

Walaupun Nik Aziz sendiri tahu dia tu tak ada tauliah untuk berkhutbah di negeri Pahang, tapi dia dengan muka tak malunya masih nak tunjuk keras kepala.

Yang hebatnya, Nik Aziz boleh pulak perli si Kadi Bentong yang bagi khutbah tu di depan orang ramai selepas Sembahyang Jumaat. Pok Nik kata..," Jangan hanya pandai baca Quran tapi tak faham".

Masa orang tua nyanyuk ni kata macam tu, Kadi tu still ada duduk di sejadah dia depan mimbar. Korang tengok sendirilah betapa kurang ajar dan takburnya Tok Guru kepada puak-puak PAS ni.

Nik Aziz ni sebenarnya geram pasal dia ditolak oleh pihak Majlis Agama Islam Pahang untuk menyampaikan khutbah, sebab tu lah dia meroyan dok buat onar dalam Masjid di Kerdau ni.

Dan gua dengar cerita, Nik Aziz dah merajuk terus tak mau datang lagi ke Kerdau lepas ni. Dorang bagi alasan sebab Masjid dah dipolitikkan oleh puak UMNO.

Cehh... macam haram punya alasan je kann... Bukan kah selama ni dorang yang mempolitikkan Masjid? Bila orang cuba halang perlakuan keji dorang, meroyan pulak macam budak-budak....

Macam ni nak suruh kita panggil dia ulamak ke? P**imak tu bolehlah...!

1 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online