BREAKING NEWS

Korang agak, berapa harga kek besday Nik Aziz tahun ni?


Korang tahu tak tarikh lahir Pok Nik kesayangan kita ni ialah 10 Januari 1931. Jadi hari ni bermakna dah 80 tahun umur orang tua ni semenjak dia dilahirkan kedunia.

Dan dengan makin bertambahnya umur Nik Aziz ni, bermakna makin dekatlah panggilan dari tanah kubur. Makin jauhlah harta dunia terutamanya kerusi MB yang amat disayangi oleh Pok Nik.

Jadi, semoga orang tua ni diberikan hidayah oleh Allah sebelum dia menutup mata buat selamanya. Aminnn.

Gua tak nak maki hamun dia hari ni sebab besday dia. Kasi can dia enjoy sikit dihujung sisa-sisa umur yang masih diperuntukkan kepadanya. Nasib baik gua jauh dari Kelantan, kalau tak confirm gua bagi hadiah kek buat Nik Aziz.

Orang tua ni memang suka makan kek. Dulu menantu dia si Ariffahmi bagi kek yang berharga RM500 kat dia sempena besday. Tahun ni entah berapa pulak harga kek yang akan menantu babah ni bagi..

Mungkin mampu setakat bagi CupCake je kot sebab Ariffahmi dah berhenti kerja. Dia dah tak boleh menyonglap di PMBK dah baii..

Kalau nak harapkan kek dari Anwar pulak.., jangan mimpilah. Mat bontot tu mana tahu makan kek? Dia cuma tahu bagi karipap je.., tu pun lepas "main" baru dapat. Kalau tak main, jangan haraplahh baii..

Alahhh... susah-susah sangat, Pok Nik beli je sendiri kek kat kedai roti di Pulau Melaka tu. Berapa sen lah sangat harga kek kalau nak dibandingkan dengan gaji Pok Nik.

Duit Pok Nik kan banyak.., bukan dia belanja pun duit gaji MB dia tu. Dan bukan boleh bawak masuk ke lobang kubur pun duit tu nanti. So.., belanje je lahh...tak payah kedekut sangat.

Apa-apapun, gua harap Nik Aziz sedar yang dia dah masuk 80 tahun hari ni. Manalah tahu kann kalau-kalau dia masih ingat dia tu umur 30an.. susah tu baii kalau dok perasan muda lagi ni.

Dan gua harap, Nik Aziz akan buat sesuatu yang bermanfaat kepada umat Islam di malaysia. Jangan asyik nak berpolitik saja 24 jam. At least buatlah kebaikan kepada umat Islam di Malaysia tumpang masih hidup ni.

Sekurang-kurangnya mati tu nanti adalah jugak jasanya.. Taklah tinggal belang je macam rimau tu. Hahaha..., Hepi Besday Pok Nik....we always "love" uuu...

6 ulasan :

  1. org tua lahanat ni sepatut bagi keyakinan kepada org melayu atau islam........tapi rupanya setan besar...patut la tak mati2..tuhan bagi chance hapus dosa kecik dia lani....org kata la kalau org tua lambat mati sebab tu....dia ni elok bagi batu nisan buat dpd tulang babi jer....perangai mengalah kan setan ...melayu blh mengucap ckp kafir...cina laknat ckp khalifah..mcm mana la rupa dia nak mati besok nie..bole mengucap ke tak nie

    BalasPadam
  2. Fuh kemas bahasa kawan kita.

    Bak kata Tok Ayah Lah pengasas Pondok Geting yang Nik Aziz ni sekadar bertaraf Ustaz. Dia bukan Tok Guru.

    Kesian Amy Search tersalah berguru dengan Syaitan.

    BalasPadam
  3. Fuh kemas bahasa kawan kita.

    Bak kata Tok Ayah Lah pengasas Pondok Geting yang Nik Aziz ni sekadar bertaraf Ustaz. Dia bukan Tok Guru.

    Kesian Amy Search tersalah berguru dengan Syaitan.

    BalasPadam
  4. Harap Pok Nik tak tiup belon besday..takut semput, sesak napas, nanti masuk hospital balik...hepi besday Nicky...muuahh..muaahhh...

    -Nicky Arjiss-

    BalasPadam
  5. "Saya telah tua sekarang ini, dan hanya boleh membaca kepala angin samada ribut atau hujan akan turun berdasarkan pengalaman saya. Saya boleh baca contohnya jika air berombak, saya akan menyatakan mungkin ada tunggul di bawahnya. Tapi jika saya hendak mengangkat sauh sendiri sekarang ini saya sudah tidak berdaya melakukannya. Begitu juga hendak mengangkat dayung atau turun mencampakkan sauh pun saya tidak mampu. Orang lainlah yang perlu melakukannya. Jadi, saya hanya boleh baca kepala angin. Ini kerana terdapat angin yang bawa ribut atau hujan berdasarkan pengalaman saya yang ada."

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAripada korang2 sume duk mgutuk TGNA bek korang selesaikan pekara sendiri.audit aku ni lemah dan masih jauh lagi dgn Allah s.w.t,aku mgamalkan sunnah nabi??ibu dan ayah aku jaga dan stiasa mdoakn mereka??aku ckup ilmu untk mjadi pemimpin untk ahli keluarga aku,isteri2 aku serta anak2 aku...so xplu nk mgutuk2 org...kita ni blum ckup bgus lg..dmata ALLAH BUKAN DMATA MANUSIA...SALAM DR MUSLIM

      Padam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online